julen e över

jaha då var julen över... de vala helt ok... men jag gillar som sagt inte jul.... men för barnens skull stod jag ut.... synd bara att vissa ska förstöra de enda fina med julen som jag har nåja de får gå bra o göra detta med olabandola o den store grabben.... synd att den lille inte får va med =(
men men

de va kul o klä granen med barnen d e en fin tradition o klä gran... annars jobbade jag från den 23e till den 24e o så sov jag lite medans ola o ungarna hittade på va de nu va.... sen ställde jag mig o dukade fint på bordet tände massa massa ljus o lagade lite korv, köttbullar, skar upp julskinkan, potatisgratäng då ingen av oss äter jansons, en fin räkring, massa ägg o sill och äggsallad och massa annat smått o gott om jag dukade fram sen så satt vi oss o åt med bara julgranen tänd och ljusen fin fint... sen vare kalle anka ochsen julklappsöppning.

ungarna fick:
*var sin tekniklegolåda
* kläder
* var sin blinkande jojjo som man kan göra tricks med
* den lille en pistol med sådana skott i som låter o den store ett gevär ( tur man inte skjuter skotten annars att dom ba låter)
*var sin transformers
*en stoooor låda med polisbilar i o masa polissaker o den andre en sttttoooooor låda med massa brandbilssaker
* var sin ritbok med motorcycklar o bilar i
* var sin nya cyckelhjälm
* en radiostyrd bil och ett radiostyrt lygplan
ja de va en hel del för att bara vara från ola o mig... :D o nu när vi var i vimmerby hittade vi star warslego till dom o lite kläder eller ah en tröja var.... men vi har iaf tage oss tid o sorterat ut alla gammla kläder, alla trasiga och uttvättade, alla för små, alla vi tyckte var fula eller som vi inte ville ha, och beställt typ 35 nya kläder till dom... :D nu ska de bara komma hem också hoppas de gör de snart... d e från halens o dom kan ju va sega men likaså som dom kan vara sega kan dom va snabba hoppas på de senastnämnda. :D

jaha o älsklingen fick
*en kopp med ett eget motiv som jag har gjort
*en tavla med en bild jag gjort själv
* två påsar polly
* en klubba som de står i love you på
* en ferrari parfym
* ett armband en sådan där pansarlänk

o jag fick:
*ett skitsnyggt halsband
*en jucemaskin som man kan göra egenpressad juce med
*två parfymer en för jag ville ha den en pumaparfym och en för älskling tyckte flaskan var fin
* ett ljus
*ett badsett med massa salt och shampoo och annat badmys i.

riktigt nöjd med mina grejer :D så lycklig. :D hoppas ungarna e nöjda med o älskling.... sen när vi hade delat ut paketen fick dom leka lite med sina grejer... sen ville den lille kolla på filmen han hade fått i sin advenskalender som jag gjorde åt dom.... så dom fick ju något varje dag i december typ en leksaksbil eller annat smått och gått..... jaha iaf så e denna stressiga jul över nu :D

nästa år så har vi dom den 25e o då ska vi göra de mysigt på vårt sätt.... :D de kommer bli underbart jag vet redan hur vi ska göra :D

en när ungarna hade åkt till sin mamma för o fira jul så satt älskling o jag oss ner o kollade på ett päron till farsa och käkade kräftor med tända ljus och drack lite gott.... mumma :D
o nu e den store ungen hemma igen.... den lille vill tydligen inte just nu så tyvärr misar han vårt roliga o speciella tillfälle imorgon =( =( =(

jaha..... sen var som sagt älskling o jag i vimmerby med o shoppade lite.... åh livet e så grmmt underbart med dig.... man får tid för sig själv i lagom dos. vi ställer upp för varandra, ungarna o jag går bra ihop, han o jag hittar på saker själva i den mån de går..... ( blir tyvärr inte sååå ofta men de gå iaf) barnen och älskling och jag hittar på saker o d e kul de med o blir ju lite oftare iom att dom bor här...

men livet som plastmamma som vissa kallar de för lever iaf på som fan o e skitkul... mkt enklare än jag tänkt mig.. bara vissa saker som förvärrar de hela o de tänker jag inte skriva här.... funderar på å göra en privat sida med som bara vissa får läa så man verkligen får skriva av sig på riktigt.... syndman inte kan skriva allt man känner här =(

iaf så var mamma här idag :D åh jag saknar min mamma så mkt... hoppas hon kan komma förbi snart igen....  o stanna lite längre.... o bara sitta o snacka med min mamma :D för min mamma e så sjukt otroligt bra :D åh jag älskar dig mamma :D

jaha nu ere snart nyår o jag hoppas verkligen att vi kan hitta på nått utan barn då.... för vi har massa inplanerat o de kommer bli sjukt kul :D

Kommentarer
Postat av: Mia ( Neos mamma)

Verkar som att ni haft en riktigt trevlig & mysig jul både som familj med barnen och på tu man hand =)

2010-12-29 @ 22:33:11
Postat av: Lussan

Ja det var faktiskt riktigt bra iaf vad vi tyckte :-) hoppas barnen tyckte det med :-)

2010-12-30 @ 00:34:33
Postat av: Mia ( Neos mamma)

Det tror jag att barnen oxå tyckte :)

2010-12-30 @ 10:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0