rätt???

vart man än vänder sig i livet finns frågan:
är detta val rätt?
när man är liten är frågorna bara r det rätt att jag vill ha en leksamstraktor ist för en trampcyckel.
man blir äldre. då är frågan är det rätt att lyssna på morsan och farsan ör det rätt att stanna hemma och plugga eler supa mig full. rätt att förlova oskulden med han ist för med han. ska jag välja fordon eller valstad på gymnasiet.

nu ligger fortfarande frågan där o knäcker än är mitt val rätt????

nu är dock frågorna tyngre. ska jag bo kvar eller flytta långt bort ska jag satsa på mister eller skita i det helt och hållet. ska jag vara vän med vissa eller inte. är jag i rätt yrke eller inte. ska jag skaffa barn eller inte. ska vi förlova oss eller inte.
man tycker man väljer rätt och allt skiter sig. är det då rätt???? ju äldre man blir ju mer funderar man på nått sätt ju hårdare ere o kämpa. d e tyngre att ta att man valt fel val och inte valde rätt....

jag funderar på så mkt just nu och vet inte ens om de jag kommer fram till är rätt

är det som undersköterska jag vill jobba? valde jag rätt? ska jag jobba inom detta eller byta?
ska jag sitta och bo i min lägenhet eller ska jag byta?
ska jag satsa på dig eller ska jag skita i det och ska jag behålla dig som vän eller inte?
ska jag skaffa mig barn någon dag eller är det bättre utan???? fan shiet skit d e så mkt som snurrar i min skalle och ingenting besvaras så himla mkt.

jag längtar till nästa helg.....  NU

Kommentarer
Postat av: Thess

Ja det är hemskt mycket val man måste göra i livet, går inte en enda dag utan att man gör flera val ju...



Men för de jobbigare valen så kan du ju antingen välja att följa hjärtat fullt ut eller väga för- och nackdelar.



Det trista men samtidigt det bra med livet är att man tyvärr alltid gör misstag och känner att man gjort felaktiga val... Men dessa misstag bleknar iaf litet om man hittar något gott som kommit ur det eller/var och det är ju iaf något...

2010-03-08 @ 23:00:50
URL: http://fairytailoflife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0