träningen och annat

jag står på min crosstrainer tvns bilder bläddrar tyst förbi men usiken dånar destu högre.... svetten rinner men ambitionen på topp... jajag måste säga att tränngen är igång igen.... men detta sögsug och suget efter kräftor och salta pinnar är ju det värsta... tyvärr kan jag inte säga att vi sparar på käftor för det är dyrt för det gör vi inte.... för vi har pengarna så det räcker med det för den skullen... men de kanske inte e så nice bra o käka kräftor efter barnen har lagt sig och man är ledig... själva kräftorna är ju inte själva problemet men fan d e ju så att man driker nån god cider till eller ett glas oboy o d e inte fint när man förtvivlat går ner i vikt... nej d e kanske d som e problemet... jag går ju inte ner i vikt... men fan de er sig...

idag iaf
*borstade tänderna
*satt lite på fb
*tränade en halvtimme på crosstrainer
*två knäckebröd och ett glas saft till frukost...

nu kollar jag på seven heaven sen ska jag ta ner tvätten och renbädda alla sängar och tvätta skiten sen och nej d e inte kul men både vi vuxna och ungarna uppskattar nog en renbäddad och fräsch fin säng.... :D

ja ni igår var vi hos tandläkaren med barnen och det gick bra... tyvärr så har nog jim fått mammans tänder... men arv går inte göra nått åt iaf så ska vi tillbaka med jim och fylla i en ojämnhet i tänderna... det är som ett hål fast d inte är något hål.... oh linus röntgade dom igen i tänderna... och kollade på hans blåsa någon som vart med om att era barn har en blåsa i munnen som barnet biter på och därför inte försvinner???
ja linus nya två framtänder kommer iaf inte ut fören om 1 eller 1,5 år..... och han har varit utan sen i somras. men men så gåre när deras så kallade dåvarande barnvakt inte bryr sig så ungen ramlar från en stol och någon annan sedan tillåter att grannen drar ut tänderna utan att gå till tandläkaren innan eller kolla upp saker och ting sedan... men men nu har vi gjort det igen iaf och han får la tänderna nån gång kanske... :D
men dom e söta dom små liven... :D
vi planera o åka bada med dom i oskarshamn till exempel kanske i helgen :D en annan hålle vad man lovar iaf... till skillnad från vissa...
hm... ja o så känner jag mig skitstolt för jag var och köpte nya vinterytterkläder till barnen med banen i förra veckan eller när de va :D och dagis tyckte de va riktigt bra för de var reflex och grejer på :D
varma vattentåliga och med reflex jag tror jag gjorde det bra :D men den store har redan två dag efter vi köpte vantarna tappat bort dom.... =(
nåja vi kanske hittar dom...

usch jag längtar så efter en helg med älskling... bara han o jag o göra nått som vi inte brukar.... finna lite udda aker att göra i den vardag vi leve i annars ere faktiskt bra.... jag älskar dig ola massa mycket... vi har de fint ihop... :D men vardagen e trisst men ja vardagen e alltid trisst... jag vill göra så mkt ihop med dig.--- jättemycket.... du och jag och barnen..... och mitt barn när de kommer nån dag inte nu och inte imon men kanske om nått år???? fast jobb och hus först.. gud jag längtar så... trots allt så e livet med dig värt o se fram emot i stora och små steg.... faktiskt... :D
jag älskar dig min prins.

gud jag saknar mina kompisar... vissaav dom e så långt borta trots att dom ligger mig så varmt om hjärtat.... =( mycket tråkigt... =( men ni finns i mitt hjärta iaf och har en plats där

Kommentarer
Postat av: sus

Hej Lussan!

Jag blir varm i hjärtat när jag läser din blogg, du har vuxit vad gäller det här med familjebiten, kul att läsa och att ni funnit glädje hos varanndra. Blåsor kommer oftast från magen, om du ätit något olämpligt starkt eller om du har förkylniing på gång, brukar själv få stora blåsor i munnen nere i kindrummet vid käken när jag blir förkyld eller stressar för mycket. Apelsiner kan också ge blåsor, Blåsor och sår i munnen orsakas ofta av virus som skapar ytliga sår, -Afte är små blåsor som ger smärtsamma sår i munnens slemhinna.Det finns salva på apoteket som lindrar vid Afte... Nåja nu fick du lite tips på det.. hoppas det hjälper. Ha en bra dag!! / Sus :)

2010-11-17 @ 10:51:25
URL: http://nogg.se/mittiprick
Postat av: Thess

Det glädjer mig att du har fått det så bra gumman! Och jo vardagen kan allt vara trist men glädjer mig även att ni lyckats hitta små "hål" att utnyttja i den. :)

2010-11-21 @ 12:27:27
URL: http://fairytailoflife.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0