Försvar

Fick en anonym kommentar på min förra blogg, Haha vilket jävla bullshit! Ni har inte haft barnen i en hel månad med tanke på att ni skickar bort dom så fort ni får chansen ! För det första om du nu ska kommentera min blogg kan du väl iaf skriva ditt namn. Så stor borde du väl vara iaf... Och nu till vårt svar på det hela. För det första stod barnen skrivna hos zilla. Hon får barnbidrag och underhåll för att ha barnen. En summa på drygt 5000 i månaden. Ola betalar underhåll varje månad! Nu är zilla sjuk. Då är det så att vi har barnen hela tiden. Trots att zilla inte har barnen nu och inte har haft dom på heltid på lite mer än en månad. Hon får alltså barnbidrag och underhåll. Och vi har barnen. Vilket betyder att vi betalar dubbelt. Det spelar ingen roll om vi har det bra ställt eller inte så brukar man ju inte betala dubbelt för vad det än gäller. Jo det blir dubbelt eftersom vi betalar zilla för barnen och har barnen och betalar för dom.... Vilket är fel. Dessutom är det så att vi försöker inte alls bli av med dom så fort vi har chansen. Precis när vi fick dom så fick dom vara hos olas syster men där var dom inte ens en vecka. Och det var enbart för att våra arbetstider inte riktigt gick ihop och barnen fortfarande inte gick på skola och dagis. Sedan dess har vi haft dom drygt hela tiden. Zilla har haft dom en eftermiddag till morgon då hon faktiskt själv ville ha dom då... Då fick hon det. Hon hade dom även på marknaden. Först ville vi att hon kunde ha dom hela den helgen. Vilket inte gick då hon är sjuk. Vi bestämde till slut att vi skulle ha dom. Och jag skulle jobba hela helgen. Men för barnens skull så sa jag att vi kan ju iaf gå på marknaden så där jag sova efter marknaden. När vi väl var på marknaden ringde det i telefonen och zilla skulle ha dom under marknaden iaf. Då fick hon det också och hon hade dom hela dagen ungefär. En annan gång skulle vi iväg så vi frågade om zilla kunde ta dom en kväll till morgon. Men det gick inte så då hade linn dom under natten. Sedan fick vi förra helgen samtal om att vi ska tömma hela olas lägenhet för renovering. Och det är då inte lätt att ha två barn springande. Och då hade hon dom lördag morgon till måndag morgon. Rätta mig om jag har fel men det är vad vi inte haft barnen den tid vi haft dom på heltid. Var hittar du då att vi försöker bli av med dom? Nu bor vi i en liten tvåa på 58 kv fyra personer två barn två vuxna och vi har inte bett någon om hjälp. Vi löser det också. Så när försöker vi bli av med dom? Vi är två arbetande personer så ja barnen är på skola och dagis när vi jobbar. Ola har redan fått byta från skift till dagjobb.... Varje dag nästan dessa Jävla sms från allas håll är en stress för alla. Man kan inte alltid vara perfekt. Jag har inga egna barn vet inte alltid hur man handskas med barn i olika situationer men jag försöker.... Vi har regler som ska följas mer svårt än så är det inte. Man behöver regler! Och det är inga hårda regler. Dom ska lägga sig en viss tid och säga till när dom går till olika kompisar! Vi ska äta ihop och vänta på varandra. Och medans vi äter ska vi vuxna öppna dörren om någon ringer på... Följer man inte dom blir det konsekvenser. Men var i livet hittar du regler som får brytas utan konsekvenser. Ja i stresssituationer gör vi säkert fel. Men vi vill inte bli av med barnen då hade vi inte gjort massa för och med dom. Säkert kommenterar du nu, men skriv iaf ditt namn. Jag ska inte skriva varken delen zilla gör eller jag eller ola, för alla gör fel. Men jag vet inte varför det alltid är olas och mitt fel med allt. Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Thess

Det låter som att du fått en hel del onödigt kritik. Men det finns alltid de som ska hitta saker att kritisera vare sig det stämmer eller inte. Jag har iofs inte hört så mycket men att den kontakt jag haft med dig på sistonen så verkar du sannerligen bry dig om barnen och finnas där liksom... Och det är som att du skriver i inlägget, det finns tillfällen då det inte är så lätta att ha små barn springandes, visst det går men det tar bra mycket längre tid och då kan jag barnen få det bra mycket tråkigare...

2010-09-13 @ 10:28:06
URL: http://fairytailoflife.blogspot.com
Postat av: Sofia

Verkar som någon lägger sig i lite för mkt i erat liv? :/ Tråkigt sånt där! Inte alltid lätt att vara föräldrer o spec om de inte är sina egna men skönt att du försöker lussan! o ja tror du klarar det jättebra! Hur gamla är barnen? egen snart? ;) PoK

2010-09-13 @ 11:06:02
URL: http://mammaiia.blogg.se/
Postat av: Maria

Prata med Ola ang barnbidraget + underhållsbidraget och sluta tjata på Zilla om det båda två!! Ola sa själv när jag pratade med honom i telefon att Zilla kommer bli återbetalsningsskyldig vad gäller underhållsbidraget för den period barnen ej bott hos henne utan hos er, han sa att nu får hon den smällen som jag fick om jag inte minns hans ord fel.Har ni då tänkt hon ska betala tillbaka till er för augusti + att hon även ska betala tillbaka det till FK?? Då blir det ju dubbelt för henne.. Som det är nu enligt vad Ola sagt så kommer ni få dubbelt av henne då hon kommer få betala tillbaka för augusti & september!

2010-09-13 @ 13:57:47
Postat av: Zilla

Jaha du. På ditt inlägg låter det ju precis som du har gjort allt precis rätt och jag allt fel. Saken är så här. I början när jag blev sjuk vägrade Ola och du att ta barnen så mina syskon var tvungna att ställa upp. Jag ville inte att barnen skulle se sin mamma må dåligt för det är inte bra för dem, men som sagt så vägrade nu. Det ända jag fick till svar var att "det är du själv som valt att ha det så", men jag visste inte att jag skulle bli sjuk. I början av Olas och min separation så vägrade Ola betala ut pengar till mig så varför ska jag då betala pengar till honom??? Pga Ola fick jag gå till soc och begära pengar och fick ändast pengar till hyran så jag hade inte pengar så barnen kunde få mat på bordet, men det struntade Ola i. efter ca 2 månader fick jag retroraktivt underhållsstöd från FK, men det var för tre månader. Och nu kräver Ola att jag ska ge honom pengar för augusti månad och dem pengarna vill han ha direkt i näven. Varför? Han betalade ju inte mig direkt i näven! Och för den delen så kommer han få pengar från försäkringskassan nu i september och jag kommer att få betala underhåll via fk även för augusti och då fattar inte jag varför jag ska ge han pengar nu. Då får han ju dubbelt! Det har varit ett himla tjafs om pengar från eran sida hela tiden. Jag kommer allt ihåg att ni vägrade ta barnen från början pga att ola inte kunde byta skift för då skulle han förlora pengar. Men då undrar jag. Vad är viktigast? Barnen eller jobbet? Jag gjorde bara vad som var bäst för barnen och ville att dem skulle vara hos er för att jag inte vill att dem ska se sin mamma må psykiskt dåligt. Sist när jag hade barnen då linus var hos mig och hade feber så vägrade han åka hem till pappa, man kan ju börja undra varför? Och Jim var jätte rädd när jag skulle hjälpa han att duscha honom för jag skulle tvätta honom med en tvättsvamp, han sa då att pappa brukar ta mycket hårdare. Han var livrädd!!! Varken Jim eller Linus ville hem till pappa på marknaden. Och en sak till. När jag skulle ha barnen på torsdagen innan marknaden så sa jag ifrån pga att jag inte mådde bra och sen kändes det tråkigt att bara få ha barnen i 3 timmar, men då sa ola att antingen tar jag dem nu eller inte alls. Jag frågade om jag fick ha dem på fredagen, men det fick jag inte för att jag inte hade dem på torsdagen. Ola sa att jag hade sumpat min chans eftersom jag inte tog dem på torsdagen för jag skulle bara få ha dem en gång i veckan tyckte han. Jag frågade om jag fick ha dem på marknaden, men det fick jag inte heller. Hade det inte varit för att Jossan hade ringt Ola på marknaden och frågat om hon fick ha dem så hade jag aldrig fått träffa dem då heller! Och så hade ni lurat i barnen att dem inte skulle få några pengar av mig om dem gick med mig på marknaden. Ni har ställt till ett helvete för mig. Glöm inte bort att Ola och jag har gemensam vårdnad så det finns inget han kan göra för att hindra mig från att ha barnen när jag vill. Jag har försökt att hålla en bra kontakt med Ola, men det går ju öppenbart inte! Så nu skiter jag i det. Vill inte veta av er mer över huvudtaget och nämner du mitt namn en gång till på din blogg så tänker jag stämma dig för du har inte fått min tillåtelse att skriva mitt namn här. Och raderar du blogg inlägget så är du feg för jag tänker kopiera inlägget och lägga in det på min blogg så alla kan läsa och då tänker jag även skriva detta på FB. Och en sak till. Barnen är inte så förtjusta i dig som du tror! Dem vill inte ens hem till er när dem är här. Linus var vansinnig på mig sist bara för att han skulle få åka hem till pappa. Jag fick inte ens en hejdå kram av han för han kände väl att jag övergav honom. Och sen får ju inte ens vara inne och leka bara för att du ska sova. Ni har ju en hel ¤:a med en källare och 2 våningar. Ha det bra. Hej då.

2010-09-13 @ 15:10:53
Postat av: Jossan!

Det var jag som skrev den kommentaren och jag står för den med ska du veta!

Det är rent bullshit att ni bara skickade dom till Olas syster med tanke på att barnen var hemma hos oss i aa tror det var 8 eller 10 nätter vilket varken jag eller Jenny fick ett tack för från eran sida.

Sen ska du sluta tjata på min syster. Du vet att hon är sjuk! Du har oxå varit deprimerad och hela den biten så du kan ju tänka på hur du mådde då! Hade du mått bättre av att någon varit på dig 24/7 då? Nej tror inte det va lilla Lussan.



Och sen ang. att hon hade barnen på marknaden, fel där med!

Det var jag som ringde er ! Jag som ville ha barnen! Jag försökte få tag i Ola redan innan jag träffat Zilla&Micke där nere.



Sen ska ni ge fan i att trycka i barnen en massa! Linus sa en hel del saker till mig som du och Ola sagt om Zilla. Vill ni säga något om henne så kan ni ju säga att hon är sjuk i stället för dum i huvudet kanske?



Och dom där jävla pengarna sen då ! Ni ska få vänta på dom lika länge som Zilla fick vänta. Varför ska hon betala er pengar i handen när inte ola kunde göra det? Dom kommer genom försäkringskassan ska du se.



Och en sak till här nu!

Nog för att ni inte är så bra vänner ni allihopa så tycker jag att ni kan tänka på barnens övriga familj! Det är inte bara jag som saknar barnen kan jag lova!



Puss och kram JOSSAN ! Ser du ? JOSSAN!!!!

2010-09-13 @ 19:21:07
Postat av: Zilla

Jag håller fullständigt med Jossan där. Hade det inte varit för att jossan ringt ola på marknaden så hade jag aldrig fått träffa dem. Torsdagen innan marknaden skulle ju jag haft dem egentligen, men mådde inte bra och sen kändes tråkigt att bara få ha dem i 3 timmar. Ni tjatar om soc hela tiden, men soc sa ALDRIG att jag skulle ha barnen en gång i veckan som ola tyckte att jag hade sumpat eftersom jag inte tog barnen den torsdagen. Jag citerar Ola " Om du inte tar barnen idag så behöver du inte ta dem alls. en gång i veckan skulle du ha dem sa soc och nu sumpade du din chans denna veckan så nu får du vänta tills nästa vecka". Det är bara det att soc sa aldrig att jag SKA BARA träffa barnen en gång i veckan utan det var bara ett förslag från deras sida. Och det är lika dant med pengarna ni tjatar om att jag ska föra över. Soc sa aldrig att JAG SKA föra över, men jag kunde göra det för att vara snäll. men som sagt, dem pengarna har ju redan gått till barnen. Orkar inte mer nu, Barnrumpa

2010-09-16 @ 11:10:47
Postat av: Lussan

Eftersom du ska hålla på och krångla varenda gång du ska ha barnen så är det klart man måste bestämma något. Typ en gång i veckan. Men sen får ju du och ola re ut hur. Men du styr och ställer redan över vårt liv tillräckligt! Så du ska inte styra och ställa mer. Men som du säger egentligen är det inte oss du skadar annars barnen.-- och är jag en barnrumpa? Jag ser till att dina barn har mat på bordet varje dag. Jag sköter mitt jobb. Får långvikariat hela tiden! För dom vet att jag är bra. Jag sköter mitt hushåll. Eller bättre sagt ola och jag sköter det ihop. Jag fixar mitt liv. Jag tar hand om barn som inte är mina. Jag tycker nog att jag är väldigt vuxen för min ålder som fixar mitt liv utan problem :-) tack för omtanken. Och enligt er teori så ska jag också lägga hela min nästa lön på kläder och räkningar och skor, för mat verkas ju gratis enligt er :-) gud så smidigt :-)

2010-09-17 @ 07:44:57
Postat av: zilla

Ja du lussan!!! Vet faktiskt inte vad jag ska säga mer till dig för att du ska förstå, men som sagt det angår ju inte dig som du sa!!! Tänker inte lägga ner mer energi på dig nu, för allt du skriver är bara så löjligt och fjantigt. Du ska inte behöva ta ansvar mer över mina ungar, men då ska du sluta tjata om pengar eftersom det inte är ditt ansvar då heller ju??? Så lägg av och väx upp. Jag har redan förklarat det där med pengarna för dig och tycker inte ens du är värd en till förklaring om det eftersom både mia, jag och jossan har förklarat 10000 gånger för dig om det. Tom folk jag inte känner tycker ju du är konstig och att det är något fel på dig. Börjar faktiskt undra om du har någon hjärnskada eller nåt som gör att du inte förstår ordentligt eller man kanske måste snacka i slomotion eller något. Det verkar ju inte bättre iaf. Orkar inte engagera mig mer i erat tjat om pengar längre iaf, men fortsätt tjata du, men det blir bara ignorering från min sida. Hej då Lutzi/smutsig

2010-09-18 @ 00:05:39
Postat av: Jannica

Förbannat onödogt att kalla varandra elaka saker!!



Vilket Jävla tjat vem som har haft barnen som mest. Barnen är ju i botten nu. Både Jim och Linus mår fan inte BRA när ni alla ska bråka. När ska ni fatta det?!

Kan ni ge FAN i varandra nu??

Sluta prata/smsa/blogga om skit saker.

Ingen fan är perfekt, alla har fel och brister.

Ingen har gjort rätt eller fel.

Sluta och slösa massa energi på varandra.

Ni tänker bara på er själva just nu.

Vem som är bäst, vem som det mest synd om.

DET ÄR MEST SYND OM BARNEN NÄR NI ALLA SKA BRÅKA.



Min son Eddie saknar sina kompisar väldigt mycket. Han frågar ofta när han kan få leka med dom igen. Vad ska jag svara?



Snälla alla berörda. GE FAN I VARANDRA.



Jag har då haft en skön semster strax utanför Flen. Inga barn, bara mamma och jag. Så underbart. Vi har blivit bortskämda av avslappning på många olika sätt tror jag. När jag kommer hem idag ska jag krama om min lilla yassin och ta en tur med bilen. (om jag orkar) har ju inte kört dessa 23 mil än. eddie är hos sin pappa. så i morgon får jag krama om han. =) kram alla

2010-09-18 @ 08:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0