VAD SKA JAG GÖRA!?

jag vet i fan vad jag ska göra....

jag måste ha råd.... jag vill ju bli socionom.. men nu finns inte detta här så jag har bestämt mig för socialpedagog.... det går lika bra. det är en bredare utbildning o de jag vill ha utbildningen till de kan man göra ändå....

i vilket fall som helst som sagt var så ville jag jobba heltid o plugga deltid... men nu går an inte de... =( utbildning är på tre år. och den skall läsas på heltid så jag får plocka om lite.... plugga heltid o jobba deltid.. hur vore de liksom???? jo de skulle ju funka men så vill jag också ha barn o hus o bla bla bla men just barn ola o jag har ju just bestämt oss för att vi ska ha barn....

men ska man plugga frst och skaffa barn sedan om typ två år för om man ska ha barn om två år så hinner man ju plugga klart de sista året eller ska man först skaffa barn och om tre år typ börja plugga hur ska man göra tycker ni???

vad ska man tänka på??? och är det någon som vet hur de funkar med mammapeningen om man plugat i tre år först och sen ska ha mammapenning? vad ligger den lägsta penningen på om man blir mamma???? jag har ingen aning om hur jag ska göra

e totalförvirrad med detta.... plugga eller barn först?

ska jag vänta i två tre år med barn då e ju jag liksom 25-27 eller något e itne de för sent fr barn????

eller ska man ta barn nu o vänta med plugg till man e 25-27????

jag skulle ju bli sjukt ledsen om de nu inte blev någon liten söting nu o ola går ju också uppåt åren så vad faaaaaan ska jag göra hjäääääälp mig snälla?????

Kommentarer
Postat av: Mia ( Neos mamma)

Jag hade skaffat barn först.. som du sa Ola blir inte yngre och vet ej om mammapenningen (SGI ) ligger vilandes när man pluggar eller om den blir nollad.. Men du har ju jobbat massa nu så jag förmodar att din SGI gör så att mammapenningen blir bra. Lägsta föräldrapenningen är 180kr/ dag o det blir sjukt lite.



Utbildningen finns ju alltid kvar framöver och om inte annat kan du ju eventuellt plugga distans medans man har en liten..

2012-01-25 @ 21:53:37
Postat av: Sofia

Jag tycker ni ska skaffa barn först . som föregående skriver så tror jag mammapenningen blir högre nu än om du pluggar först , då kanske du hamnar på lägsta ..o plugga blir man aldrig för gammal för :) men som sagt de viktigaste är att NI känner att Ni gör rätt och inte går efetr vad andra säger! Kram

2012-01-26 @ 15:16:12
URL: http://mammaiia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klart du ska skaffa utbildning och jobb först, du hinner med barn iaf! Och skaffar du barn innan kan det ju bli att du struntar i plugget ..

2012-01-26 @ 17:23:17
Postat av: Sofia

Tack för hjälpen då får jag kontakta kundtjänst el liknande o se vad som kan vara fel :)

2012-02-05 @ 19:51:14
URL: http://mammaiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0