jaha......

ja alltså om man ska ta de från första början.
 
på söndagen den 1e juli så åkte vi till huset och kollade så att de hade städat ordentligt o de hade dom ju såklart... iaf så vi godkände det.
så då körde vi igång packandet ordentligt.... :D
 
måndagen den andra juli så fick jag ledigt tack vare underbara maria som ställde upp o tog min kväll. :D :D :D :D :D iaf klockan två åkte vi till banken och skrev upp lånet o alla papper på huset tillsammans med mäklare och tanten som sålde huset och hon på banken :D skitbra banktant har vi fått..... iaf klockan halv tre hade vi redan gjort allt klart o åkte o hämtade släp på frendo med bilen som vi så snällt hade fått låna av våran ny granne :D
 
sedan började vi packa utav helvete... :D de gick bra o släpa med oss alla pryla. olas bröder kom också med en gång och besiktade huset :P bosse borjade med o laga våran kran också. (tack bosse för de)
 
jaha sedan så flyttade vi hela dagen lång..... samma dag så sov vi även vår första natt i huset.... HUR SKÖNT SOM HELST...... har sällan sovit så gott som jag sover i huset nu :D nån gång mitt i denna veckan kom också angelica och hälsade på å hjälpte till o packa o bära o flytta TACK GODE ANGELICA FÖR DE. skönt o få hjälp. på eftermiddagen åkte vi också å badade eller ja knäppola o knasangelica bdade... men ingen mer INTE ENS BARNEN. för de var förståss superkallt..... så vem fan vill bada i de vädret???????????
dagen efter så jobbade jag ju så då packade vi bara lite mer o så tog vi de lungt. käkade jävla pizza med.... som sagt var jobbade jag hela den veckan till 16.00 på fredagen. min första semesterdag i de nya huset på lördagen :D
 
jaha dessutom så kom vi på söndagen på att de itne e kul med trasig gammal skabbig fläkt och dessutom kaputt diskmaskin den funkade itne alls som den skulle... :D så vi åkte i de regniga vädret och köpte en ny sådan i kalmar. otroligt skönt att slösa lite pengar när man sparat o sparat såååå himla länge nu..... och itne unnat sig något så är de skönt att bara lägga pengar på nått....
 
problemet var ju bara att sedan få dit alltingen uttaget på fläkten var ju nämligen inte den samma som på den gamla vilket innebar att vi fick såga isär ett skåp av köket för att ordna de. när vi har snabbare nät än mobilnäöt ska jag lägga ut lite bilder på detta på bilddagboken som ni ska få se :D
nu har vi iaf både ny fläkt och ny diskmaskin.
 
dessutom så har vi fått i ordning på de mesta. iaf fullt ut på barnens rum och vårt sovrum e också helt okej. kläderna e sorterade förutom alla mina jackor. vet i fan vart jag ska få pats med sådana... suck. jag har för mkt jackor. :D hahaha....
 
jaha nu hoppas vi på tillökning med. har ingen aning på mens o skit just nu men jag har ju faktiskt inte tänkt på de ett dugg att jag vill bli gravid men jag har iaf övat infr de ;) så dom säger ju att man blir som mest gravid när man tänker som minst på de o nu har jag itne tänkt på de på grund av flytten så jag hoppas ju att de blir nått nu :D :D :D :D ah vi har också haft de första myspyset med barnen i huset och spelat massa med utespel i trädgården. vi har ju också satt ihop en gunga till barnen ch e stor studsmatta. ätit rachlett för första gången i huset. nu ska jag fixa mat o se på när ola jobbar ;) ;) ;) ;) hahahaha
 
bilder kommer som sagt var snart. :D

Kommentarer
Postat av: Angelica

hahaha, nej det var inte alls så kallt när vi badade, en del (du) satt ju bara på bryggan och käkade melon... det var skönt att bada, och nästa gång ska du fasen bada också...

kul att ni börjar få ordning i huset nu med, snart kommer jag väl och hälsar på då, då kanske de är lättare att se något mer än bara flyttkartonger och saker överallt som det var sist när jag hjälpte er att flytta lite grann...


Svar: ja men de måste du verkligen göra :D vi håller på för fullt..... fast d e lika mkt kvar som de när du hjälpte till har inte tatt speciellt mkt på semestrn men vi har kört allt skräp... :D o d e skönt o bli av med faktiskt. men nu är de mesta i ordning men olas filmer står ju i kartonger än. äsch du får helt enkelt komma och hälsa på snart får du titta lite. vi får hitta en dag :D saknar dig faktiskt. kraaaaaaaaaaaam
pieps

2012-07-15 @ 22:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0