den obligatoriska helgen.

japp nu e helgen över eller iaf näst intill. ikväll skall vi endast sitta och mysa tända ljus och kolla solsidan.
så nu r ju helgen typ slut iaf har redan förberett maten inför veckan och satt min rumpa i sffan så d e gött som fan.
 
i helgen har linus varit hos sin mamma, medans jim stannade kvar här hemma hos oss. han ville liksom inte åka. så vi gjorde det bästa av situationen och hade fredagsmys på fredagen. gjorde varma mackor till filmen ( jag råkade också ta sönder toasten, som jag nu köpt en ny. ) jag hade poppcorn och chips och ostbollar och tände ljus ihop med jim. det är ju verkligen en underbar tid nu på hösten med tanke på alla ljus man kan tända. och dricka te och njuta tillsammans med sin älskade under en filt. iaf så spelade vi ju spel också som vanligt och bara njöööt. så himla mysigt var de o jim sa det också att de var så kul och mysigt. han var så avslappnad och somnade redan i soffan klockan halv åtta. så då fick han ju lägga sig. gubben och jag tog oss då var sin öl/cider och pratade och kollade film och bara njöt av att veckan var slut. eller egentligen vare nog mest jag som njöt för ola e ju ledig jämnt ;)
 
lördagen så gick vi upp skapligt vid halv tio när jim vaknade. och sedan käkade vi god frukost ihop. frallor och ägg och ja lite annat allt möjligt gott...
sedan så åkte vi bort till kyrkan och plockade massa kastanjer och och i parken så njöt vi av skogen och plockade ekollon.
jag tycker fortfarande att det är jättekul att ola trodde att ekollon och kastanjer var exakt samma sak och att skiten växer på ekar. :P han trodde inte mig fören jag hade visat han skillnade och visat de olika träden. detta gjorde min dag :D
efter det så åkte vi förbi hos bosse som hade byggt ett fint borr till mig eller ja oss. så man kunde borra i kastanjerna för hand. VÄLDIGT TACKSAMT!
senare fick jim också prova på o köra truck vilket gick sjukt bra. :D iaf för o vara första gången han kör en truck. fick både köra fram och bak och hissa upp gafflarna och ta ner dom igen :D cool tyckte han.
väl hemma så bredde vi ut oss på köksbordet och började pyssla med våra kastanjer osv. de va skitkul. till och med jim byggde lite och bilder kommer senare upp på bdb.
http://dayviews.com/saltapinnen/2012/10/ här är iaf länken sålångt. vi höll på till ca 14.30 och bara pysslade och pysslade. då åkte vi och köpte hem lite fettomat. typ pizza. jim hade önskat sig de o då gick vi med på de. :D faktiskt. pizza äter vi ju endast när d e helg och det var nu sjukt länge sedan vi käkade det.
käkade faktiskt framför tvn och kollade långben. :D vid 16.30 åkte vi och bowlde. discobowling. tråkigt var vbara att ola ledde med en gång så vi andra hade inte en chans så erkänner ärligt att min dåliga förlorarsida kom fram lite där. så jag bkev väääldigt tjurig. kom aldrig ifatt honom heller. men körde iaf och angagerade mig som fan men itne hjälpte de. idag har jag träningsverk.
vi avrundade kvällen med att spela lite spel och sedan gick vi ätt snart i säng vi med.
 
söndag morgon så käkade vi och avslutade vårt pyssel från dgen innan och sedan kom linn och jossan och jonas och hämtade jim för lite bad. dom hade tydligen skitkul och badade rätt länge. nu e båda barnen i säng och förberedda för skolan. båda somnade med en gång idag.
ja vad linus hade gjort vet ju inte vi exakt han sa att de va film bad och vila som gällde för dom i helgen. skriver inte mer om detta eftersom vi ju faktiskt inte var med. men nu e iaf båda pojkarna hemma i sitt trygga bo igen :D
 
älskar min familj och mina tre pojkar!!!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0