kapitel 10

 

När sommarlovet var slut hade jag hunnit bli ganska nervös för hur det skulle gå, och trodde att det skulle fortsätta som det gjorde innan. Det var en sak jag lovade mig iallafall, jag skulle inte släppa någon in i mitt skal!

Alla sa i och för sig att det skulle bli bra och att allt skulle lösa sig, men det trodde jag inte på! Jag var nervös för hur det skulle bli iallafall!

Dagen då vi började kom.

Vi började köra och ju längre vi kom, desto nervösare blev jag. Jag började mer och längta efter att vända och köra tillbaka hem, men till slut så var vi på valstad!

Men en och en halv timma för tidigt! Grattis tänkte jag, nu sitter jag här och får vänta på att vi börjar, bli nervösare och nervösare och dessutom inte veta vad jag ska göra.

Men det löste sig! För Nelly kom fem minuter efter att vi hade kommit dit!

Först satt vi på var sitt ställe, men sedan satt mamma och jag mig till dom.

Ja så enkelt var det! Bara till att sätta ner sig och börja prata.

Tiden gick och jag glömde helt bort at vara nervös.

Mer och mer folk kom och till slut började allt.

Vi fick våra rum och jag följde med Nelly till hennes, efter att ha kollat på mitt. Jag hamnade ihop med en som heter Jennie.

Nelly hamnade med en som heter Petra.

Nelly och Petra var dom som jag var mest.

Det är klart att man lärde ju känna andra också, men det var dom jag var med.

Lyckad början skulle jag säga!

Kille hade jag också. Daniel, halvbrosan till Tommy.

Jag var jättelycklig med honom.

Lycklig med Daniel var jag tills jag tio dagar efter att vi hade börjat, då jag blev ihop med Mikael, som bodde granne med oss (jag hade redan flyttat och hade flyttat ihop med en som heter Saara) och gjorde slut med Daniel.

Fast jag tror inte att Mikael var den rätte för mig, för att vi åkte på trädgårdsresa med alla trädgårdselever.

På den resan blev jag kär på allvar! I en kille som heter Robin, men kallas Rk!

Vi blev ihop och jag gjorde slut med Mikael.

Jag älskade Rk verkligen och när vi efter fyra dagar hade sex kändes ingenting fel.

Jag kände att det var helt underbart!

Jag älskade ju honom och han pratade ju om var vi skulle fira vår en månadsdag och han verkade jättekär han med! Alla sa det! Åååh ni är ju så söta ihop och ni ser så kära ut och massa.. allt kändes rätt. Ok jag kan erkänna att han hade ganska lite tid efter skolan men vi sågs ju i skolan!

Fyra dagar senare följde jag med Rk hem.

Vi satt och kollade på film till hans föräldrar ropade att det var mat!

Efter maten gick vi tillbaka till hans rum och hans föräldrar åkte för att handla eller något.

Jag orkade verkligen inte kolla klart på filmen.

Så vi började gosa istället. Vi hade till slut sex igen.

Vi gjorde i princip allt man kunde göra, nästan.

Jag levde i min värld i drygt en dag till. Han gjorde nämligen slut då!

Jag fattade ingenting!

Vaddå? Han sa att han inte hann med mig! Va? Vaddå inte hinna med mig?

Är han trög? Han sa att jag inte hinner jag har så mycket med hemvärnet bla bla bla..  Vi babblade i drygt två timmar, men jag ville och kunde inte fatta att det som hade verkat så underbart och säkert bara tog slut.

Emmy och Lena tyckte båda att det verkade skumt! Emmy sa direkt att han bara ville det ena! Men det kunde jag inte tro! Nej inte min älskade Rk! Men när jag väl hade fattat det också efter ett tag började jag hata honom. HATA! Fast det hände inte förens mycket senare.

Petra och Nelly fanns där för mig hela tiden och tröstade mig!

Det kändes underbart och skönt att ha någon att prata med iallafall.

När jag kom hem, var allt lite konstigt hemma med!

Men det löste sig!

På söndagen efter helgen (valstad är en internatskola och jag åker då bara hem på helgerna) hemma så var jag så nere, att jag tog en rakhyvel och skar mig! Jag försökte med en kniv vi hade i köket på valstad också men dom var ju inte så bra slipade, att det funkade.

Rk glömde jag inte på drygt en månad fastän vi bara hade varit ihop i nio dagar. En månad, som i fallet Rk kändes som fem månader. Det var pesten att se honom varje dag och höra hans röst känna hans blickar och veta att han och jag har varit ihop!

Men aldrig ville jag erkänna för mig själv att han bara hade utnutjat mig.

Efter den månaden kom det en annan kille in i mitt liv!

Linus heter han!

Vi hade setts några gånger och pratat lite.

Men en kväll då Petra och jag som vanligt var ute och busade, denna gången hade vi valt ut fritidsgården, blev det lite mer än bara prata! Vi kramades och blev till slut ihop! Eller det vill säga, jag trodde att vi bara skojade, men när jag frågade honom dagen efter ifall han skojade då han sa det så sa han att han menade allvar ifall jag också ville det! Ja det var klart att jag ville det! För jag hade märkt att jag faktiskt saknade Linus när han gick och tänkte på honom när han inte var hos mig.

Så Rk, hade jag äntligen glömt!

Till och med när Rk gick förbi mig så nära att jag hade kunnat röra honom såg jag inte honom. Allt detta fick jag reda på av Petra. Min underbara vän Petra! Ja allt hade verkligen löst sig nu trodde jag!

För en dag kom Linus på kvällen. Med sin kompis Rickie!

Och tro det eller ej, han virrar in min hjärna med trådar av prat och sympati och snor mitt hjärta samtidigt!

Vi var ute med Rickies bil. Vi var och körde någonstans ute på en stor grusplan.

Det var kul att köra där, för Rickie lekte verkligen med bilen! Körde runt, runt, runt i världens fart och stannade och startade och donade och grejade.

Att jag saknade Rickie när dom hade dragit var en sak jag tryckte undan! Jag var ju kär i Linus!

Allt oftare kom Rickie och Linus till skolan på kvällen. Att jag hade blivit kär i Rickie erkände jag aldrig för någon! Inte ens mig själv. Jag märkte ju att det var något, men jag sa att jag är kär i Linus!

Veckorna gick och Linus och jag hade varit ihop i två veckor, då Rickie skrev ett mejl till mig på lunar.

Han skrev att han kunde göra allt för mig och att han var kär i mig!

När jag läste mejlet, så visste jag inte vad som hände med mig, för jag började darra när jag svarade att jag faktiskt kan tänka mig att vara ihop med honom när det tar slut mellan Linus och mig. Rickie hade nämligen frågat ifall jag kunde tänka mig det.

Efter att jag hade svarat, satt jag vid datan och väntade på att Rickie skulle gå in på lunar och svara, men jag var tvungen att visa Petra, vad Rickie hade skrivit och dela min glädje med henne.

Det första Petra säger efter att ha läst var: Lucie vad ska du göra nu då?

Jag sa att jag inte redigt visste!

Jag visste inte ifall jag skulle våga ta det steget att göra slut med Linus!

För Linus var så känslig och schysst. Men det är kossan också som en kompis sa till mig när jag berättade för henne. Men han var inte redigt min stil i saken killar hade jag märkt! Han var för lugn, för blyg och för vuxen.

Men jag satt framför datan och förbannade att Rickie aldrig gick in på lunar!

När vi skulle äta var jag tvungen att gå därifrån. Tänk om han nu gick in och sedan bara drar innan jag hann komma tillbaka!

Vi kom till datan igen och jag såg att Rickie varken hade skrivit eller är inne. Så jag sa till Petra: Rickie går aldrig in kan du inte göra så att han går in?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0