innan helgen

jag tänkte jag skulle inrikta min blogg lite mer specifik på barn/graviditet och renovering.
 
just nu så har vi ju gubbens två barn hemmaboende hos oss och som ni kanske inte vet jobbar vi på ett syskon detta har vi gjort sedan 27 december 2011. det är en evig kamp mot alla som säger *tänk inte så mycket på det* bara njut av tiden som den e och alla andra goda välment råd. samtidigt ser man barn varje dag gravida varje dag nyfödda ofta.
jag känner att jag verkligen blir glad för varje kompis som blir gravid jag glädjs riktigt mycket när jag får lukta o klappa bebis och jag älskar jim och linus som e gubbens barn högt. det betyder så mycket att höra barnens skratt i familjen och huset lever helt klart upp på ett helt annat vis.
dock fattas det lite barnskrik från en liten söt bebis. jag önskar mig ett eget litet barn så mycket och så kärt.
från att verkligen ha hatat barn till att nu vilja ha en egen liten knatte har varit en jättestor upplevelse för mig en riktigt rolig och lärorik resa som nu slutade med detta lyckan och längtasn efter en egen liten bebis som dock inte vill bli av. =(
 
nu efter 1 år och 3 månader har jag iaf äntligen bokat en tid på gyn i oskarshamn. jag är grymt nervös men förväntar mig faktiskt mycket god hjälp. även att det aldrig känns bra att gå på gyn och få reda på att något kanske är fel eller vad som så känns det ju isf otroligt skönt att man äntligen ringt. har varit jätteemot det och orolig och till och med rädd för de men när jag väl hade ringt så kändes de som att de va en sten som lättade. skulle lyssnat på min goda vän ( du vet säkert vem du e om du läser) långt långt innan för detta sa hon till mig för många månader sedan. och nu känns det skönt. TACK!
 
så nu är vi en bit på väg till ett mål som ligger långt fram i framtiden.
 
 
och från barn till renovering. nu har vi äntligen börjat med sovrummet. läntar till det är klart men vi har inte riktigt kommit långt och igång men haft en tuff jobbarvecka. men men. de går frammåt.
http://dayviews.com/saltapinnen/2013/3/
bilder ifrån mars.
 
dessutom så ska det komma en gubbe och kolla på badrummet på tisdag ska bli JÄTTESKÖNT det också att äntligen få veta vad badrummsdrömmen kommer kosta.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag om någon vet att ni jobbar på syskon till Jim och Linus och jag förstår att det är jobbigt när alla säger så som de gör... hoppas du inte upplever att jag säger så till er??

Men jag tycker de är bra du har bokat tid på gyn, efter du varit där kan ju kanske få bekräftelse på att det inte är något fel på er och då kan man slappna av i de liksom, ett steg i rätt rikning liksom, du kan väl höra av dig när de är, så kan ni komma förbi här efteråt om ni vill??

2013-03-12 @ 23:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0