en miljon på lotto.

jaha.... jag satt och funderade på vad jag skulle göra om jag vann en miljon på lotto.
 
jag skulle såklart med en gång betala av mitt billån. och köpa en bil till ola.
sen skulle jag också betala av hela huset. och för resterande pengar skulle jag ta tjänstledig ett halvår tror jag eller spara dom. jag vet inte vilket jag skulle göra.... men kom då å tänka på att egentligen ere ganska svårt att förvalta en miljon smart. man tänker ju att man har HUR MYCKET PENGAR SOM HELST när man har en miljon kr men när man ska förvalta dom till smarta saker då är det helt plötsligt inte alls så mycket pengar.... tyvärr vet man ju inte hur man skulle reagera när man vann så mkt pengar men jag skulle nog köra på bilen bil till ola huset och tjänstledig. det vore verkligen skönt att hinna med lite... eller gå ner i tid iaf till 50 procent ett tag....
 
nu har iaf veckan gått och imorgon börjar jag med en delad tur..... utbildning först och sedan jobb på kvällen....
 
i fredags iaf så åkte linus till Z över helgen vilket han tyckte var jättekul denna gången. roligt att hör honom såhär nu när han kom hem :D
jm stannade dock hemma med oss. så på fredagen så åt vi rchlett och sedan kollade vi på film och spelade spel och myste bara vi tre.
lördagen tillbringde vi i vimmerby först marknad sedan bio och sedan hem och äta rester sedan dagen innan vilket inget gör för rachlet kan man äta MÅNGA dagar i rad för det är så gott.....
sedan efter det ringde vi den lille plutten och pratade lite med honom och sedan åkte vi och fiskade....
söndagen var lugn spelade spel och byggde med lego. jim hade ju köpt lite nytt lego på marknaden och sen åt vi... efter det kom linus hem och åt och sedan fikade vi lite med glas. såhär i de fna regnvädret... :S :S :S
 
nu ska barnen straxt gå lägga sig och vi ska kolla lite kataloger med badrumsinredning..... :D superkul. hoppas verkligen vi kan köra igång projekt badrum snart. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0