frustration över kläder....

nu har egentligen det mesta lagt sig.... men jag ska försöka få ihop ett inlägg iaf....
 
jim tappar jämnt och ständigt b ort ett eller annat klädersplagg vilket såklart drabbar hela familjen men vilket dock han SKITER I HELT OCH HÅLLET.
 
tyvärr är det så att han nu för andra gången på fyra månader tappat bort sin sknnjacka.... och nu får han inte fler... nu fick han en gammal avlagd svartröd jacka av mig.... tråkigt men sant....
 
jag blir dock egentligen inte mest irriterad över att ungen tappar bort annars blir egentligen mest irriterad över att ungen har en sådan himla ignorant attityd när han vl tappar bort.... vadå det kan ju inte jag rå för säger han. nej jag har nte letat för jag vet att den finns någonstans....
att sedan vi får gå leta och angagera oss i att hitta jackan och dessutom vi får köpa nytt för man kan ju inte skicka ungen naken det SKITER HAN I TOTALT.
 
tyvärr har han en väldigt självcentrerad attityd som gör att bara han får sin vilja fram och han står i centrum så skiter han i hur brorsan mår eller v mår av det....
jag vet inte vad man ska göra.... för här  denna familj älskar vi båda pojkarna lika mycket och vsar det även så... samma egler gäller ju för båda killarna och samma konsekvenser. båda får lika mkt prylar och båda får lika mycket kramar och pussar och kärlek....
 
båda får hjälp med det dom behöver gällende skolan och båda får snygga klder... dessvärre är det dock så att inte båda visar samma respekt och är lika rädda om sina kläder och prylar...
 
*du ska inte spela fotboll med dina glasögon, jim* men jim spelar fotboll med sina glasögon.
jim du måste leta när du tappat bort något, men jm spelar hellre fotboll....
jag blir liksom helt förtvivlad på hur mkt man ska behöva köpa för att han skiter i vilket och sliter på kläder och tappar bort osv osv osv.
 
nej vad ska man göra för att få pojken att förstå att en familj hör ihop och tänker på varandra?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0