usch och fy.

Igår när jag pratade med mamma om hur jobbigt det är att inte bli gravid nu igen och att det är så jävla jobbigt att det tar längre tid när man ammar osv så sa hon att det inte känns som att jag är lika lugn och avkopplad med Nora längre. När hon var nyfödd kunde ingen tala om något för mig och ingen fick mig ur banan. Och hon har rätt jag tänker supermycket på det här med att amma. 
Jag vill ju amma. vill inte alls tänka att nu borde jag inte amma eller så annars jag vill bara skita i vilket och amma bäst Nora och jag vill. 
Nu känner man sig inte bara som en nolla som kvinna annars nu känner man sig som en nolla som mamma också. 
Bara fixar inte mer nu. Gravid amma banta renovera alla dessa tankar om allt detta jävla snurr i bollen. 
 
Jag måste koncentrera mig på Nora nu. Hon är viktigast i världen just nu och inget ska stoppa detta. 
 
Jag får väl skita i att bli gravid igen. För såhär kan och vill jag inte må.
 
Förresten fick jag en kommentar på förra inlägget om vi vunnit på lotto du som skrev kommentaren får gärna skriva namn. Men som svar på din kommentar, nej vi har inte vunnit på lotto, vi sparar och lägger upp renoveringen ekonomiskt. Vi köper inte massa annat skit och åker inte utomlands hittar ofta på saker med barnen som ger en gemenskap men som inte kostar flera tusen. Så därför har vi råd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0