pengar

hm ja ni det är sjukt att hela världen styrs av pengar..... har man inga pengar kan man inte köpa mat o inte kläder inte heller financera lyxen med bil o bensin man kan inte heller gå ut o ha nöje... alltid i alla år har man på någo sätt betalat för si... varför är det så för... vf  ska dom som redan e stenrika o inte vet vad dom ska göra av sina pengar få mer pengar??? o dom som redan e fattiga dom tar dom pengarna av ännumer så dom knappt överlever o så ere faktiskt man kan utan pengar inte överleva.... visst asså man klarar si heller inte utan vänner familj o kärlek i ens liv... men i denna värld är det inte längre det viktigasteutan det är att man ska visa att man har pengar....
ser dom min rostiga lilla pärla till bil får man en spydig kommentar "snygg bil du har" den e inte fin men den tar mig fram den är urläcker innuti men kanske inte så fin utanpå men den kör mig från a-b den funkar bra som bara den o det duger för mig men utåt världen så måste det se ut som om den kostat flera miljoner... det är rätt hemskt egentligen!
hur ska nån som inte har arbete klara si i denna grymma värld???
hur ska man kunna veta om man hela tiden duger när man inte har pengar o har man pengar o saker som e dyra då får man itne ens ha dom för si sj då andra folk känner pressen o ha dyrare saker dom egentligen inte har råd med så då förstör dom sakerna eller så helt enkelt snor dom sakerna.... men ingen tanke på att människan dom förstör för kanske har jobbat hårt för det???
det är en sjuk värld vi lever i fr inte alla som dom vill så går dom o använder v¨ld för o få det ändå.... hm sjukt
o därmed var jag klar för idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0