lika förbannade som jag????

min praktik handledaren då e helt underbar som fan o allt gick sin väg allt kändes bra men idag kom den där jäkla chefen o påpekar att jag har två val antingen o ta ut ALLA piercingar eller o gå å sluta.... jaha.... skysst men sa jag man får ju ha i dom.... asså hygienregler o så säger att man får ha piercingar o jag e bara elev man ska kunna förklara det för patienterna jag har liksom en jäkla vecka kvar....

men nej då icke.... men hon påpekade då för mig att jag iaf skulle ta mig en funderare på om jag inte skulle ta ut dom då jag ju i framtiden med piercingar iaf inte kommer få jobb... jahaaaa... nehe då påpekade jag faktiskt i vänlig ton att hon inte behöver oroa sig jag har jobb som jag jobbat på å d e absolut ingen fara med mig men då fortsatte hon efter en minuts tystnad o påpekade för mig att just nu så har dom faktiskt sjukvårdsval eller va fan de hette.... aha så då ser de dåligt ut med sådan "personal" o patienterna skulle då minsan inte välja dom... o vad ere då de handlar om JO PENGAR d e asså inte patienterna de egentligen handlar om d e att patienterna driver in pengar....
så jäkla dålig stil sen hotade hon min lärare med att skickar ni hit SÅNNA elever behöver ni inte skicka hit några alls.... nehe SÅNNA???? vaddå sånna... asså all personal tyckte jag gick bra o jobba med jag e på allerten o jag e duktig bla bla bla... men vad i helvete då da  å laga om patienter har visserligen frågat mig gör de inte ont hur vågar du o en har visserligen med sagt att hon tycker jag e sötare utan o bla bla men fine liksom...

men fy för fan om någon hinner växa igen då blir jag förbannad då jag faktiskt har några som växer igen fort som fan så ere ju ett problem i sig....

nu ska jag iaf gå tillbaka på måndag med en grön kirugskjal på huvudet då min frisyr tydligen också var fel på....
ta ut o tejpa mina piercingar o gå som ett hålat ollon där på min praktik i fyra dagar till KUL????? not men allt för o visa den där subban att jag e tusen gånger bättre o har fan så mkt mer stil inte ett jävla ord ska jag säga till henne !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Emmah

Alltså snälla nån vad är detta, okej de har sina regler också. men att ta ut piercingar kan dom kräva det? nej, man får endast inte ha det då de är oläkta. men för ens egna säkerhet så kan man ta ur dom utifall att en vårdtagare kanske fastnar i den eller drar i den eller liknande, men ändå va jag vet så får man ha det om de är läkta. ne det är illa, okej man ska inte gå hur man vill men liksom piercingar, du har ju ändå inte hela ansiktet fullt, då hade jag forstått om de reagerat. och frisyren ska väll dom skita i. det är ju inte världens punkfrilla lr liknande du har ju. och tycker det var sjukt att de säger det nu när det är så kort tid kvar på praktiken..

sjukt sjukt..



puss på dig gumman!

2009-10-16 @ 10:59:41
Postat av: Malin

hahaha fyfan vilken jävla ragata, hade jag varit du hade jag bett henne dra åt helvete. Fitt kärring ! hahahaha hon vågar väl inget annat

2009-10-16 @ 11:25:58
Postat av: kim

Ja de är dåligt. Dem sprider inte mer bakterier än andra saker. Vad ska man göra om man har ett stort sår da`? Ta bort de o tejpa igen de me???

2009-10-16 @ 11:51:25
Postat av: elin

fy fan villken kärring till chef :( asså man får väll se ut hur fan man vill jag tycker du är söt villket som. men halllå man bestämmer ju sj om man vill ha det elr inte.. och det är ju inte ohygeieniskt efter som du tar hand om dom ju..

va fan har hon för problem? är hon rädd för att alla ska tycka om dig och inte henne elr? =) (hoppas på det)

men patienterna har ju inga problem med det ju.

men herre gud.. jag blir så arg på sånt..

älskar dig gumman.det vet du.

kram och puss

2009-10-16 @ 12:07:37
Postat av: Anonym

man får faktiskt inte ha piercingar inom vården då det samlas bakterier som fan, och det finns retainers som håller kvar hålen som de är. o man kan gömma de flesta. du som ändå varit piercare borde veta precis alla regler

2009-10-16 @ 14:17:47
Postat av: Sofia

Förstår om du blir arg, piercingarna är ju en del av dig och man ska ju vara den man är man ska ju inte behöva ändra på sig bara för att man har ett visst jobb! Puss

2009-10-18 @ 20:08:30
URL: http://mammaiia.blogg.se/
Postat av: anna

jag tycker att det är så himla löjligt. på sjukhuset springer personal om kring med ringar på sig och det får man däremot inte ha för det sprider smitta, pircing får man precis som du säger ha bara de är läkta så det är så himla löjligt men tyvärr är det väl chefens egna värderingar. ha det bra lussan

2009-10-22 @ 12:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0