inlägg två otrohet och djurplågeri

vi tar otroheten först som tyvärr förekommer mer och mer idag folk är i ett förhållande men vänstrar trots allt med någon annan. vare sig det är en gång och bara sexuellt eller flera månader på kärleksbaserad nivå så tycker jag det är för jävligt...
nu är frågan alla vet vi säkert om någon som har blivit vänstrad,kanske till och med ens bästa vän, men går vi o berättar det för stackarn som blir utsatt???
alltså jag menar vi säger såhär kalle är ihop med lisa ( och för att inte låta det se ut som att alltid  killen är elak och dålig så låter vi lisa vara otrogen) som sagt kalle är ihop med lisa.... deras förhållande funkar kanske inte så bra längre som det borde och lisa gör ett snedstek hon hittar sig roland hennes underbart braiga nya kk.... detta får du reda på???? men kalle är din bästa vän. går du och pratar med kalle eller ej???

jag skulle nog faktiskt göra så att jag försöker få lisa att erkänna det själv för kalle. om hon dock inte gör det inom en viss tidsram kanske en vecka då skulle jag gå och prata med kalle själv för om min bästa vän visste att min kille eller tjej vänstrar så skulle jag ju vilja veta....

men det sjuka är nu har du precis berättat för kalle att lisa är otrogen för lisa berätta ju självfallet inte själ, då är kalle så dum och tror dig inte ens =( helt sjukt så bara förnekar han =( till han får veta det igen av någon annan och ytterligare tre och sedan lisa... och det svider genast hundra gånger mer =(

eller så är det så att kalle tror mig och går och pratar med lisa... lisa erkänner, men inte gör kalle slut för det.... för nej då han tar henne tillbaka i tron att lisa ska bli bättre... är inte det en fråga om självrespekt inte fan skall man aceptera att tjejen eller killen man älskar är otrogen mot en??? ska man verkligen ta de????? ursäkta det låta henne eller honom trycka ner ochtrampa på en och dessutom förlåta det och stanna??? är det verkligen så himla aceptabelt????????


och nu till djurplågeri, jag tycker djurplågeri och hemskt det är förbjudet och så ska det vara... det är hemskt sjukt att plåga djur för pengar och hit och dit ingen skall plågas. MEN???? har ni tänkt på en sak???? som faktiskt ingen skriver på sin blogg eller på sin fb status???? hur mycket plågar inte vi människor andra människor på grund av pengar... det sjuka med historian är det finns flera vidios om sjurplågeri och att man inte ska plåga dom och hemska videon om hur det kan se ut när stackars små djur plågas.... det finns flera föreningar mot djurplågeri...

men finns det föreningar mot människoplågeri???? finns det några videon om hur stackars människor blir nersövda för att folk ska ta deras organ sedan blir dom halvdöda utsläppta igen på gatan för att någon tokidiot ska tjäna pengar på organen???

finns det någon som oponerar (eller hur det stavas) sig emot att psykvården egentligen ser ut som förr fast med mediciner... förr använde de droppmetoden som är skithemsk och 37 gradigt vatten i två timmar och massa sådant för o få patienten lugn nu använder de mediciner som fan.... egentligen vad är skillnaden???

vad är skillnaden mellan att låta ett djurplågas till döds eller en människa??? alltså jag menar ett djur kan itne prata men vi bestämmer att nu lider min ex hund så pass så vi ger den en spruta och låter den sova in så att inte min stackars hund behöver plågas mer men tant agda anderson var sista önskan är att dö nu för hon plågas så hemskt av smärtor nej där är det en läkare och lagar som bestämmer att faktiskt så får du fortsätta plågas för dödshjälp får du inte.... är det mänskligt o plåga folk så???

jag jobbar inom vården och jag älskar mitt jobb jag kommer jobba med det hur länge som helst hoppas jag men alltså får man verkligen plåga folk sådär som det görs nuförtiden även i en del av vården????
får man verkligen dra in på folk för att man har för lite pengar så vården blir så mkt sämre???? får man verkligen plåga folk...

självklart efter omständigheter gör vi alla det bästa vi kan inom vården... det vi vill är attt alla skall ha det bra men vi kan ng itne alltid utföra det....

och då undrar jag när ska det startas tusentals videon om människoplågeri och när ska det startas massa föreningar mot människoplågeri och när skall denna tanke bli lika stor som djurplågeri???

tolka nu fan inte fel annars kommentera ist för o vara arga eller annat

Kommentarer
Postat av: Thess

Jag förstår hur du tänker när det kommer till plågeri. Men det finns föreningar och videos på mänskliga plågerier också. Det är bara det att de inte ser ut likadant.



Vi har t.ex. mobbning där finns det föreningar ich videos och föreningarna är på framgång vad jag förstått.

Sen har det flera gånger tagits upp hur mödrar utnyttjas i vissa krig i Afrika.



Dessa upplysningar är dock inga man tänker lika mycket på som djurplågeri. För dessa upplysningar (tolka mig inte fel nu) har för svensson blivit vardagsmat, medan djurplågeri bitarna fortfarande sticker dem i ögonen.



Men ja... intressant, patetisk och skamlig hur vi återigen har ett bevis på hur illa människan accepterat behandlar sin egen ras.

2010-06-21 @ 14:54:58
URL: http://fairytailoflife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0