helg, helg, finaste helg.

ja nu är ju hegen slut igen och denna helg hann vi med sjuuuukt mycket.
 
i fredgs kom jag hem efter jobbardagen och lagade till tacos. MUMS vad gott. och det tar ju lite tid att äta tacos med så de gör ju att man sitter ihop hela familjen och njuter vilket jag verkligen uppskattar och sätter värde på när man är hela familjen ihop och njuter.
efter det spelade vi spel ihop hela familjen just nu är det ju dock kortspel som funkar bäst :D efter det plockade vi fram allt fredagsmys. jag tycker det är så tråkigt med bara en sort så vi kör alltid på flera sorter så man har lite att välja på. denna vecka hade vi dillchips grillchips poppcorn och några godisdöskllar :D och ostbådar. grejen med detta är att folk säger jämnt att de blir sååååå dyrt men alltså det brukar ju liksom inte ta slut så med tanke på det behövs det oftast inte köpas så mkt. iaf så brukar vi inte hamna över 100 kr på fredagsmyset med dricka o mys och ibland en ny film liksom. ja då var fredagen slut. barnen i säng och för den delen vi med för fy faaaan vad jag var trött efter förra veckans arbete.
 
 
på lördagen käkade vi frukost ihop som alltid när jag e ledig o så.
efter frukosten så gjorde vi masker i gipsjag drog till apoteket och köpte gipsbindor och genast var vi igång och gjorde gipsmasker. skitkul tycker jag att de var. att lägga på gipset på ansiktet tyckte dock både barnen och ola var väldigt ont. :P efter det så åkte vi till karlssons utförsäljning och var där i kan ni tro det 1,5 timme på karlssons och dessutom typ 500 kr fattigare eller vad de va vi gav minns inte. :P plockade dessutom med oss angelica för att hälsa på dom i oskarshamn. som vanligt alltid lika kul att hälsa på hos ketchup :D även om jag numer e välling :P välling och ketchup. :P :D spela spel och äta och snacka och fika och gud vilket gott fika man får där jämnt. om en annan bara kunde baka så :P hoppas du kommer och hälsar på snart. :D
 
på söndagen så tyckte min inre klocka att jaaaaaaa 05.35 kan lussan vakna och vara pigg som fan så ja jag gick upp. jag ställde mig och bakade scones och och jag dukade fint och kokade egg och tände ljus kokade te och kaffe och gjorde oboy l fram tomater och gurka och skinka och massa annat att välja på :D väckte sedan ola och barnen. :D det blev en mysig frukost förutom att jim tyvärr fjantade runt så mycket av hans mat hamnade på golvet och till slut skulle han dessutom visa att man visst kan knäcka ett egg på höjden och innan vi hann säga ifrån så hade han knäckt ägget och det hade skvätt överallt SÅKLART! =( detta var ju inte jättekul. visst han e bara tio år men jag blev ändå rätt så ledsen på han nr både ola o jag sa till han flertals gånger att ta det lugnt.mjo så det var ytterst irriterande :P
efter frukosten gjorde vi också klart våra masker som ni kan se här. http://dayviews.com/saltapinnen/2012/10/7/
och vi gick också på bio :D
 
ja detta var vår helg som var helt jävla underbar.
nu börjar en ny jobbarvecka med en ny jobbarhelg.

Kommentarer
Postat av: Ola

Jo du stumpan vi han med otroligt mycket i helgen
Ja du vaknade ju otroligt tidig med

2012-10-08 @ 14:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0