en natt på sjukan.

herre gud vilket farande det blev igår.....
ja freddagkvällen blev inte alls som vi hade tänkt oss.... först åkte vi till vetlanda där vi skulle lämna barnen vilka vägrade att åka.... suck... men men.... så efter en väldigt otrevlig dskussion med herren i de andra huset så fick vi vända och åka hem. lagom hemma och tänkte planera om våra planer mysa framför mat o film så säger jim att han har väldigt ont.... ringde 1177 som säger att han måste in akut till hc i västervk så vi åker...
väl framme så får vi vänta...
där får även jag ont igen vilket jag haft nu i säkert 4-5 dagar och dessutom har jag inte känt sparkar nu på två dagar så jag passade på att prata med en doktor jag med... denna doktor tyckte att jim skulle åka till akuten och jag akut till förlossningen.
sagt och gjort...
 
jag fick gå själv medans jim hade med sig ola in på akuten...
dom kopplade på mig ett bälte för att höra hjärtljud och mitt hjärta stannade en stund när dom från början INTE hörde något. så dom fck flytta elektroderna och till slut kom noras lilla hjärtslag fram och det lät bra...
fick även lämna kisseprov och blodprov och temp på hc....
och se nora igen på ultraljud.... allt såg himla bra ut men oron var hög. och sen la sig oron och chocken infann sig.... smärtan är dessutom oerhört stor men det r bara foglossning så helt normalt... skönt även om d  gör svinont.
 
väl klar där fick jag leta mig igenom sjukhusets alla gångr för o hitta till akuten där jim precis fått veta att han ska in på barn för att opereras.... så vi fick sova på sjukhuset denna natt.... han blev bra med en gång och allt gik bra... skönt det med och tacka faaan för att man har världens bästa massa som självklart ställde upp på å ta linus... också kände jag mig himla ensam o sådär med oron och kunde dessutom inte sova då ola var med jim på op.... stacklars ola som såklart både ville vara med jim, och även mig... båda ehövde stöd. även om min oro hade lagt sig men operationen gick ju bra och allt löste sig men vi kom inte ifrån sjukhuset fören 12 på dagen typ. snällt också att mamma redan hade fixat mat till oss :D
 
detta e nu för övigt tredje natten som jag ligger vaken och uppe och nte kan sova.... skulle egentligen skriva om göteborgsresan men får ta de en annan dag i samband med då jag skriver om morgondagen..... nu vet ni iaf om allt som hänt i helgen..... ingen rolig natt alls..... oro för jim oro för nora oro för mig själv och mammahjärtat var långt i botten..... god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0