vilket jävla helvete.

ja badrummet funkar inte än.... rörgubbarna har nu kommit på att det är fel på blandaren i badkaret..... så nu får vi vänta på en ny blandare... suck... då får man vänta ett par dagar till innan man får njuta..... första försöket var ju vattnet som kom ut iskallt.... vilket inte alls var skönt....
rörgubbarna gjorde då felet rätt, eller ja kanske inte rätt men tvärt om dom bytte rören.... och helt plötsligt hade vi bara hett vatten så inte ens jag kunde bada..... 42 grader r lite väl varmt till och med för mig.
så nu hoppas vi på ett fint badrum som är klart SENAST nästa vecka.... 8 veckor har gått exakt sedan dom började och nu vill jag ha det klart...
 
till det roliga så har vi faktiskt helt fantastiskt nog köpt en JÄTTEFIN barnvagn. var ju på rättegång angående barnen i kalmar i måndags så då passade vi på att kolla OCH köpa. :D jättenöjda är vi.... nu ska bara nora växa till sig så hon kan komma ut och se sig omkring i världen.... längtar sjukt mkt till mars men det är ju hela 4 månader kvar....
 
snart är det också dags för oss att åka till ullared vilket ska bli otroligt kul. en heldag med mamma och hennes sambo och min älskling ola...
 
i helgen har det varit full rulle....
fredagen spenderades med att umgås en stund med barnens mor och barnen, dom ville dock ej följa med så nr mamman hade gått fick jag ta fram finklder till barnen också då dom ju nu helt plötsligt skulle med till chinan vilket jag inte hade räknat med. men det gick ju bra. hade bjudit in olas vänner och bekanta för en kväll på chinan vlket var oerhört trevligt och ven att barnen var med var det riktigt trevlig och rolig stämmning. KUL!!!!
han blev riktigt överraskad i år också så därför var det extra kul :D
 
lördagen skulle jag ju jobbat men som tur var behövdes inte det... så därför så var jag hemma och förberedde olas kalas från halv sex på morgonen.... jag är glad att jag hade så mycket tid för all den mat jag lagade tog denna tid. jag gjorde ju hemmalagad exotisk bricka vilket var mycket uppskattat.. lagadce så mkt mat så de borde räckt till dagen efter MEN allt tog slut så jag blev riktigt glad. för det måste ju betyda att alla tyckte det var mycket gott.... SKÖNT! tårtan blev också mycket god och mycket fin så det är jag stolt över...
 
på kvällen hade olas systerson kalas då han också fyllde 40... blev lite goda alkoholfria drinkar. dessutom mycket rolig skratt och en hel del snack.... synd bara att ola blev för full så kvällen avslutades med kräksbesök hängande över toaletten inte alls kul att avsluta hela denna kväll på så vis... :S
dessutom skulle jag ju jobba söndag kväll....
 
jahopp nu har snart mna tre lediga dagar gått... .vilka såklart inte var lediga annars man har ju massa inplanerat då... massa möten och besök osv osv... men det är skönt. idag slipper jag iaf göra någonting annat än o ta hand om lille sjuke plutten som just i skrivande stund ligger och sover så gött för o bli pigg igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0