så jobbigt, så trött

Okej. Jag vet att jag har varit bortskämd med att jag mått hur bra som helst i min graviditet men nu, nu mår jag skit istället. Så nu Nora får du komma ut. 
Det är rent av pinsamt att ha så ont i sina händer att man är helt begränsad. Jag får gå skenor på nätterna för jag annars har så ont att jag vaknar och gråter Tack er två till himmeln och tillbaka som lånade ut skenor till mig. Ni ska bara veta vad detta betyder. 
Dessutom börjar ju ungen bli stor och platsen i magen mindre vilket innebär att jag har superont när hon trycker och tränger. 
Jag vaknar runt två tre på natten och kan inte sova. 
Och kvällarna är hemska. Jag mår illa. Superilla och spyr så det också gör ont. 
Jag känner inte igen mig själv längre. Jag är ju en pigg och väldigt rörlig tjej som alltid har fullt upp. Nu känns bara att gå kissa på natten som ett helt företag. :-( jobbigt att behöva ta så mycket extra järn att man mår illa av det. Varje förmiddag har jag halsbränna från helvetet och mår illa för dessa jävla tabletter en får ta.
 
Sen ska jag inte klaga jämfört med andra har jag det säkert bra. Och Ola är så himla rädd om mig. Hjälper mig tar hand om mig, nästan lite för mycket, men bättre det än att han skiter i mig. Han hämtar saker masserar när det gör ont tröstar ligger ibland vaken med mig, stöttar och är verkligen toppen. Kanske bland annat därför jag älskar honom och alltid stannar kvar. I goda och i dåliga stunder. 
 
Men allt detta kommer säkert vara glömt när min ängel väl kommer ut. 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej!
Jag är också gravid nu i typ samma vecka som du ungefär. Ligger lite bakom tror jag. :)
Det är mitt andra barn så det känns mer den här gången. Barnet tar mer plats och krämpor är värre. Låter inget vidare de du skriver. :( Jag förstår att du tycker det är jobbigt. De är ju ett tag kvar och bebisen påverkar ju mer än man trodde från början. Nätterna är speciellt jobbiga för min del. Att kissa och halsbränna. :( Min dotter på 18 mån är dessutom på väg in i trotsen så jag är verkligen helt Slut på kvällarna men det är tur att man har varann. :) Skönt att du har en kille som tar hand om dig när du är nere och har ont även om de inte löser alla problem. Sen är de som du säger... när lilla tjejen kommit ut så är det lättare att gå vidare från graviditeten. :) Hoppas det blev några uppmuntrande ord. :)
Kram kram

Svar: Hej på dig. Det är väl du som är Emmahs kompis. Jag är i vecka 37+1 ja lite är det kvar och dom säger ju dessutom att förstföderskor brukar gå över så minst tre veckor kvar. Vilken vecka är du i?
Hoppas bara att veckorna går fort nu för som sagt nätterna är hemska. Kram
pieps

2014-03-03 @ 07:45:19
Postat av: Sarah

Ja, de är jag som är kompis med Emmah. :) Är i vecka 34+6 idag så i morgon är de bara 5 veckor kvar. ^^ Jag gick över med första 1 vecka ganska exakt och hamnade på de datum som stämde överens med sista mensens första dag. :) Hoppas inte på att gå över något nu men man vet ju aldrig. ^^ Var hos BM idag som sa att bebisen är fixerad och ligger med huvudet neråt. :)
Nu när du är i vecka 37 så ses ju bebisen som färdig så vi hoppas den kommer tidigare då nu när du mår så dåligt. :( De kan inte vara kul att känna så... Men man får hoppas att de snart är på gång då. :)
Läste att du inte var orolig för förlossningen, de måste ju vara skönt. Jag är lite nojig trots att man gått igenom de en gång innan. Tycker inte om den smärtan men det är ju värt de definitivt! De små liven är helt fantastiska och de är verkligen en helt ny värld. :)
Kram

2014-03-03 @ 13:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0