konkurrens och vården

jaha..... jag tycker de är konstigt eller kanke ine konstigt för jag e ju fan totalt bra....

jag får mail om att jag ska låta bli att skriva till deras killar.... tänk då på att jag har en alldelesegen kille som är sjukt underbar o vi planerar o köpa hus ihop vi är förlovade och en vacker dag kommer vi ha barn ihop men ändå så funderar folk på att jag kanske tar deras killar ifrån dom eller att deras killar lämnar dom för mig.... ja jag e en riktig konkurrent... ja jag e het, otroligt snygg, smart, skitbra i sängen och jag har allt en kille drömmer om.... jag förstår att ni är oroliga men för helvete lägg de på sidan d e ni som e ihop med han.... låt mig skriva med mina vänner bara för jag e vän med mina ex eller vissa av dom betyder de inte att jag blir ihop med dom igen..

sen är jag till och med mammakonkurrent de finns nån som tror att jag e bättre mamma än den för hennes barn men ja jim har kallat mig för mamma o gör de ibland o jag kan erkänna att det känns väl bra men jag e fullt medveten om att jag e ingen mamma än o kommer inte heller bli det till dom två barnen.... men hon ser mig som en konkurent trots att hon vet att hon e mamman... men de kan bero på attt jag e bättre....

folk ser mig säkert som konkurrent påjobbet....ja d e klart alla vill ha jobb o alla vill vara bra och ha jobb o pengar... d e självklart..... så jag är e tagen kokrrent... jag köper det...

ja... jag tycker det är sjukt roligt att alla bekräftar för mig hur bra ja är....

sedan är det hemskt roligt det jag fick läsa igår.... hur fan kan du tro att ola gömmer undan sådant för mig????? vi älskar varandra och talar om saker för vi har ett bra och påltligt förhållande... du kn sitta och tjata på ola bäst du vill att han skall lova att inge säga....  han älskar mig mig mig mig och ingen annan... vi har det bra ihop. och du kan bara glömma att han skule kunna ha enaffär med di.... dröm om hn bäst du vill men drömmen kommer förbli en stor drömm.... det jag kan ge ola har du aldrig kunnat och kommer aldrig kunna heller men tur är väl det att vi är olika... så vi pasar med olik mäniskor... men det enda du kommer få ut av han är kontaken om era barn...
skrattretande efter allt du har gjort mig ola och dina barn jag skriver inget här men du vet själv. varför skulle någon så bra som ola komma tillbaka till dig.... ?????

iaf så ska vi snart ha barnkalas för linus som snart fyller år.... ska bli spännande.... någon som har lite ideer på lekar det kommer vara drygt 15 barn???? ska göra våfflor och glass och tårta och spela spel och lite.... d e synd att han inte fyller på sommaren för då kan jag en masa utelekar som e skitkul för barn...
och i helgen så ere baddags... ska åka och bada med barnen i linköping har vi sagt sedan länge.... och någon helg kanske vi ska till leos lekland eller va de hette.. barnen tyckte de va så kul o sen på lördag ska ju jag till malin får vi se om ola gör en pappa-barnkväll eller om vi fixar barnvakt.... spelar kanske inte så stor roll.... för barnen får ju umgås med sin pappa sjläva iaf emellanåt.... annars känns det himla bra vår lilla familj och alla har ngot att säga till om om allt.... maten vad vi ka hittapå och vilka som ska vara med... samtidigt som vi bestämmer i slutändan..... jag känner mig hur lycklig som helst med ola och barnen och är otroligt stolt över mig själv och vad jag klarar av att fixa...

jag är 21 år har världens bästa kille som verkligen är trogen och har allt man kan önska sig. och något jag alltid uppskattat med han är hans sjuka humor.... otroligt rolig och får mig alltid att skratta.... ja självfallet är det mycket annat som är bra med honom också.... men iaf.... 21 år och har världenss bästa kille, jag har ett bra jobb med månadslön som jag verkligen trivs på, jag fixar att ta hand om två barn, och hela min familj.... jag ser till så att maten som kommer på bordet är god och ola och jag geensamt ser till att vårt hem är fint underhållet och städat... vi har gemensam ekonomi och älskar varandra.... :D jag har en totalt underbar mamma som jag älskar fruktansvärt mycket.... och helt underbara vänner de vänner som står mig nära vet det och dom märker det och dom älskar jag.... så det så ser ni??? mitt liv är perfekt.....







jaaaaa och sedan är det så att jag hittade en liten namninsamling som först verkade helt okej och intressant... men när jag läste vidare så var det inte så bra som jag trodde....

namn insamlingen handlade om att vården är totalt värdelös och inget är bra och vi skulle skriva på för att vården skulle bli bättre namninsamlingens fem punkter som skulle bli bättre var :

* Värdig vård ända fram till livets slutstation
* Äldre par ska ha rättigheten i - alla situationer - leva tillsammans
* En snaps till maten ska för de äldre vara en rättighet
* De ska ha ökad frihet på äldreboenden
* Rätten till terapi för alla intresseriktningar
* Kostnadsfri färdtjänst när som så önskas
* Riktiga kockar på äldreboenden


* Värdig vård ända fram till livets slutstation
det är värdig vård. vi hemtjänst personal gör vad vi kan för att livet ska vara så värdigt som möjligt. jag jobbar på nattpatrullen i hultsfreds kommun. vi åker till dom gamla i ur och skur för alla dess bekymmer tittar på de gamla så de ligger bra vänder på dom så dom inte får sår lägger om deras ben kvitta hur lång tid det tar vi sätter dom på toa byter blöjor duschar dom till och med på natten vid behov, ger mediciner vi har massa brukare med larm många fasta besök långa sträckor att köra innan vi kommer fram till brukarna vilket väder det än är.... isgata snöstorm svettande varmt, regn, men vi tar oss fram för att hjälpa till med alla dess besvär. och ni tycker det är dålig vård??
* Äldre par ska ha rättigheten i - alla situationer - leva tillsammans
de har rättigheter att bo ihop men om den ena e pigg och den andra helt dement kanske de inte kan bo ihop för ingen klarar av en heldement person hela dagen och en heldement människa som måste bo på boende kan ibland omöjligt bo hemma. en klar människa kan inte bo på ett demensboende psyket klarar inte det på den friska personen och det kommer bli en bättre relation om den som behöver demensboende bor där och den friska personen bara hälsar på men är båda lika sjuka finns det möjligheter som gör att äkta makapar får bo ihop jag vet många sådana fall. men det är inte alltid bäst för bägge att bo ihop
* En snaps till maten ska för de äldre vara en rättighet
d är en rättighet men anhöriga måste köpa med det till sina anhöriga.... för det är inget vården står för och det känns ganska självklart.men om anhöriga köper med sig en flarra till sina anhöriga på boende så kan dom gärna få en snaps till maten. dock inte hur mycket som helst så det slår ut medicinen
* De ska ha ökad frihet på äldreboenden
vad för frihet menar ni???? ska en dement få gå ut i nattlinne för den e snurrig o inte hänger med???? jag vet inte vad för frihet ni menar men man måste begränsa för deras egna bästa.....
* Rätten till terapi för alla intresseriktningar
finns
* Kostnadsfri färdtjänst när som så önskas
kommer aldrig funka.... för man kan inte köra hur som helst och vem som helst och desutom gratis taxibolagen kan o kommer aldrig ställa upp på det någon slags betalning kommer det alltid vara
* Riktiga kockar på äldreboenden
jobbar man i ett kök är man oftast utbildad det vill säga man har utbildat sig till kock.... demensmaten är dessutom speciell så du måste veta en del dvs utbildning

vi som jobbar inom vården gör ett otroligt bra jobb enligt alla lagar och bistånd och allt vad det heter gör vi otroliga inatser..... vården är livets slutstation när det gäller våra gamla pansionärer och sålänge varje vårdpersonal för sig ser glädje i jobbet r jobbet underbart.... visst finns det brister i vården, men ist för att enbart klaga på oss som jobbar i vården se det vi gör..... vi försöker göra det så bra som möjligt för dom gamla och lägger fram otroliga arbeten själv kan jag met yttra mig om patrullen och som sagt i ur och skur åker vi till alla i hela komunen på NATTEN för att hjälpa till med ALLT tänkbart och otänkbart....

kom ihog att ist för att tracka oss tacka oss.... för det är vården som gör att era anhöriga och gamla fortfarande lever och har det bra....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0