kapitel 5

En dag, jag minns inte redigt när, började det en ny tjej i vår klass!

Matthias, (en som jag var med ibland eller man kan nog säga ganska ofta) kände henne och Matthias sa alltid att jag nog skulle kunna bli bra vän med henne. Men jag tyckte från början inte om henne! Eller det var iallafall det jag sa!

Hon hette Nelly och var från ryssland. Jag kände henne inte men sa redan innan jag hade sett henne att jag nog inte kommer att tycka om henne!

Jag tror bestämt att det egentligen var en försvarsmekanism från att bli vän med henne och sedan bli sårad som så många gånger innan. Men Matthias tappade inte hoppet om att jag skulle bli bra vän med henne.

I det gänget jag för tillfället var inne i (Paula och Anna) hade tillfälligt dragit sig undan igen! Det var bara Paula jag var med på dom lektionerna vi hade ihop. Och ibland på fritiden! i det gänget jag iallafall hade hamnat i, var det bara killar! Men jag trivdes. Frågan var bara ifall dom alltid trivdes med mig! Det kunde lätt leda till ganska mycket bråk ibland, för att dom var lite med Robin som jag ju inte alls tyckte om! Han var så idiotisk och jag hatade honom för allt han gjorde! Han drog ju dessutom med sig andra till att mobba mig! Dom dagarna som Robin inte var i skolan kändes som en lättnad för mig! För då var det ingen som var på mig.

Matthias tyckte iallafall att jag skulle försöka vara med henne och ge henne en chans.

Den dagen hon kom var jag som vanligt med Matthias.

Hon kom och han gick till henne.

Dom pratade och jag stod bredvid och tänkte: hon ser cool ut! Jag tror att jag ångrar mig. Nelly hade lockigt mellanlångt hår och coola kläder på sig! Fast hon var sådan som kunde ha på sig vad hon ville men såg ändå cool ut! Till slut så sa hon: hej jag heter Nelly. Och sedan sträckte hon ut sin hand och gav den till mig.

Jag tänkte: öh vad är det för nya sätt! Men ok!

Ja, hej, jag heter Lucie! Och därmed var vi vänner!

Ja vi var vänner vi! Vi var med varandra hela tiden och skrattade hela tiden också!

Paula frågade en gång: gör ni inget annat än att skratta?

På lektionen satt vi och snackade. Vi skrattade då med!

Jag kommer ihåg att till och med Ingeborg blev arg på mig då! Inte spyförbannat! Men hon blev arg!

Ja Ingeborg har jag nog inte sett arg så många gånger! Det är egentligen bara två gånger! Iallafall vad jag minns! Nej tre!

Det var en gång då hade klassen slagit ihop sig och skulle skoja med henne!

Från början var det Matthias och min ide!

Alla i hela klassen skulle kolla på Ingeborgs fötter! För det skulle leda till att hon blev helt nervös och inte viste varken in eller ut.

Det var kul för Ingeborg fattade ingenting trodde det var något fel på henne. Försökte sätta sig i en bänk men vi bara fortsatte glo på hennes skor! Hon satte sig bakom katedern men vi glodde på plankan som gömde hennes skor! Vi märkte aldrig när vi borde ha slutat och hon blev arg. Redigt, redigt arg!

Jag blev nästan rädd!

Fast egentligen så såg vår käre klassföreståndare (Ingeborg var både vår mattelärare och klassföreståndare plus att vi hade henne i kemi) mer rolig ut än arg. Så först skrattade vi åt att vi hade så kul med Ingeborgs fötter och när hon sedan hade blivit så arg  så hade vi kul åt henne och skrattade åt det, om vi nu  vågade det för det var nämligen så att fastän Ingeborg såg rolig ut så var hon nog egentligen inte så rolig när hon var arg!

Andra gången var då när Nelly och jag pratade så mycket med varandra att vi störde hela klassen på matten! Pratet ledde dessutom till att mitt Vg i matte sänktes till g i slutet av terminen.

Och den tredje gången var innan jullovet i nian, då jag blev så besviken över att jag bara fick Vg i matte fast jag trodde att jag skulle få Mvg! Vi tjafsade något så otroligt då att jag sa att jag skulle byta till Magnus mattegrupp! Fast jag egentligen inte ville det och för dem delen gjorde jag det inte heller. För jag tyckte att Ingeborg var bäst i hela världen. Dagen innan jul hade jag så dåligt samvete att jag ringde till henne och sa förlåt.

Men hennes arghet varade aldrig länge! Hon kunde bara inte vara arg länge! Inte vår Ingeborg!

Men hur som helst var det så att Nellys och min vänskap inte varade för evigt heller! Fastän hon blev mobbad precis som jag.

Det började med att hon var sjuk en dag och jag skolkade. Jag skolkade med Ilda och Lotta och när vi ändå var igång med att vara olagliga, så kunde vi testa röka också. Lotta hade ju rökt sedan länge men det hade inte Ilda och jag.

Nelly kom till skolan dagen därpå och kollade inte ens på mig, sa inget eller man kan nog säga: hon sket totalt i mig!

Jag försökte prata med henne men hon sa bara att jag skulle låta henne vara ifred och jag skulle tänka på vad jag hade gjort!

Jag bad Matthias prata med henne men hon sa inget till honom heller.

Inte förens mycket senare fick jag reda på att hon hade hört att jag hade snackat skit om henne. Fast det hade jag ju inte! Men i alla fall, Jag hade återigen en vän som svek mig. Jag kände mig nere igen!

På påsklovet hade tjejgruppen (Marielle, Emma, Stefanie, Lina, Carro och jag plus ledaren Tina och en till som hette Susanne som var med barn) varit och åkt till Stockholm. Där blev det en jättekonstig historia med! Det var en kille i Stockholm han tyckte att jag var jättesnygg och ville ge mig en present. Jag fick aldrig någon present, men jag blev glad när jag märkte att den ena och den andra killen kollade på mig i Stockholm och tyckte att jag var snygg. Jag gick med Marielle i Stockholm. Stefanie följde aldrig med dit för hon var i tyskland!

Hon missade något!

Det var nämligen så att Carro lånade ut sin mobil till en annan tjej som skrev ett meddelande till en kille. Den killen trodde att det var Carro som hade skrivit och ringde till henne. Han var med en massa andra killar (det vill säga 3 andra killar) och vi började prata. Först pratade alla i Carros mobil och sedan så fick killarna som hette Martin, Ola, Patrick och Patrick alla våra nummer, utom Marielles som var för blyg för att prata!

Vi viste inte ifall det kunde vara farligt så vi kallade oss för en massa andra saker. Men jag minns bara att det var jag som hette Rita.

Det hela slutade med att jag blev ihop med Ola och Emma blev ihop med Martin. Ola och jag blev ihop redan den kvällen. Men Emma och Martin blev ihop efter att dom hade träffats första gången. Ola och jag var inte ihop så länge och när vi träffades så bröt han kontakten totalt.

Jag var jätte nere för jag hade verkligen blivit kär i honom.

Men sorgen varade inte länge för en vecka hade vi prao. Och då var det så att jag inte började förens vid fyra. Så då följde jag med till mammas skola och var där, satt mig vid datan och anmälde mig på bananaisland. Det tyckte jag var bra coolt. För att folk började prata med mig där. Den ena hette Tommy och jag tyckte att han var skitsnygg. Han skrev till mig och till slut efter att vi hade snackat ett tag så bytte vi telefonnummer.

Efter att vi hade snackat i telefon ett par gånger och smsat ganska mycket så blev vi ihop. Vi var ihop i nästan två månader innan jag gjorde slut.

Då kallade han mig för hora och slampa, han sa att jag var ful och äcklig. Jag trodde honom för att det var ju tydligen andra i skolan som också tyckte att jag var ful och äcklig.

 

 

Känslor

 

Om du någonsin går över vägen här,

Och jag ser dig,

Jag lovar jag slår ner dig!

Så som du har slagit ner mina känslor.

Det kan du ge dig fan på!

Du kan också vara säker på,

Att du inte kan göra så mot mig,

Utan att koma ifrån utan straff.

Du kan ge dig fan på att det var för mycket,

Det du gjorde!

Så nu jävlar!

Nu kan du vara säker på helvetet

OCH fan

Fast du blir säkert glad att du får rena helvetet nu,

För då kan du vara säkert på att du har sårat mig rejält!

Det har du också!

Men bara i några sekunder är jag arg!

För sen blir jag glad och tänker:

Om du är sån,

Har du ändå inte förtjänat mig!

 

Efter ett tag (drygt två veckor) ångrade jag mig totalt över att jag hade gjort slut och ringde och ringde men det funkade inte. Han trodde inte mina sms.

Åttan hade jag avslutat med ett bättre betyg än innan men särskilt bra var det inte denna gången heller och att jag hade sänkt mig i matte, mitt favoritämne det störde mig kollosalt.

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0