kapitel 6

Några veckor in på sommarlovet så ringde Tommy äntligen.

Men det var inte Tommy som var i telefon. Det var en som hette Andreas. Andreas hade tydligen köpt sitt nummer av Tommy.

Andreas sa att han skulle komma och ta mig han skulle ta mig hårt och han sa att han skulle komma redan nästa dag.

Jag trodde honom. Jag fick en sådan panik att jag för första gången i mitt liv skadade mig själv genom att ta ett sudd och sudda upp min hand.

Min mamma blev orolig och sa att det kunde vara farligt på grund av stelkramp och massa.

Men jag tänkte: äsch hon fattar nog inte. Men idag vet jag att om jag hade förklarat för henne hade hon sagt: det var ju det jag sa med dina Internetgrejer, men sedan hade hon hjälpt mig.

Ärret syns, om man kollar noga, än idag på min vänstra hand.

Till slut lugnade Andreas ner sig och vi blev ihop lite innan lovet var slut.

När mitt sommarlov stegrade sig slutet började mamma jobba. Vad jag hade gjort hela lovet det vet jag inte mer än att jag var och badade några gånger.

Läste ganska mycket gjorde jag också.

Dessutom var jag med Lena ganska mycket!

Haha, historian med Lena minns jag bara allt för väl!

Det var en dag, i början av lovet, då jag skulle gå till posten med ett brev. Min cykel var sönder. Det vill säga, kedjan hade gått sönder, så jag kunde inte cykla och var tvungen att gå!

När jag då i mina tankar gick, så ser jag två personer som sitter i sin trädgård och jobbar med sina blommor. Jag säger hej! Och dom säger hej, hej. Jag tänkte mig inte mer med det men Berit (Lenas mamma) började prata med mig.

Till slut så hade jag på något sätt hamnat i deras trädgård och satt och pratade med dom. Och innan jag ens hade tänkt efter, vad som egentligen händer, hade jag en liten kniv i min hand och hjälpte dom att ta bort mossan mellan plattorna i deras gång. Dessutom hade jag hittat en ny vän som jag senare skulle vara hos ganska mycket och som till slut blev till en av mina bästa kompisar. Till slut hade jag helt glömt posten och när jag väl hade kommit på den igen så var det bråttom att komma dit så att dom inte skulle hinna hämta posten utan mitt brev. Så jag fick låna deras cykel, för första men inte sista gången!

När mamma började skolan igen, lärarna börjar ju innan eleverna, så följde jag återigen med mamma till hennes skola och lärde känna en kille som heter Daniel.

Daniel kallades Ludde och vi blev ihop redan första dagen vi snackade.

Han var så gullig mot mig och jag blev dökär i honom.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0