jag hatar skolstart!!!!!

ja faktiskt så ska jag säga att jag hatar skolstart....
Ungarna blir precis tokiga varje gång de ska börja skolan igen..... ungarna är preis ur banan lyssnar inte ett dugg på saker man säger till dom. dom stojjar och skriker och man ber dom o vara lugn och inte en jävel lyssnar....
och då börjar ju liksom kampen i mig om att barn e barn dom måste få leka och som ola säger det r pojkar dom stojar mer än flickor, och kampen mot att jag e gravd OCH HAR HUMÖRSSVÄNGNINGAR OCH EN GÅNG I VECKAN KUNNA SLIPPA SKRIK. igår bråkade jim höggljutt med ola om att ola skulle städa jims rum för att jim tycklte att han inte behövde göra det själv. ola tyckte dock att jim skulle göra det själv...... jim skrek så högt på det hela så dom hörde inte ens när jag kom hem.
 
när man leker kanske man kan prata i normal ljudnivå istället för att skrika så högt så en familjemedlem får ont  skallen varje dag och dessutom ska dom där två bråka och tjafsa med varandra om varenda liten sak.
ola försvarar ju dock deras beteende hela tiden och jg får då tydligen stå ut.
 
men när jag får en humörstopp och inte längre orkar med detta och blir irriterad och sur nej men då är jag känslig och "bara sur hela tiden."
 
vad tycker ni? ska man även som barn kunna visa hänsyn och respekt och iaf ibland hålla ljudnivån nere och vara lite tyst eller ska barn få vara barn varje dag och skrika och gorma som dom vill precis hela tiden????
hur gör ni med era barn och är jag verkligen så jävla knslig och sr hela tiden eller har jag kanske rätt på å få ha de lungt och stilla i bara EN TIMMA på kvällen innan jag somnar typ klockan åtta där jag bara kan varva ner?????? e de verkligen för mycket begärt???
 

Kommentarer
Postat av: pea

Det är klart att man kan å man ska visa hänsyn p respekt även som barn! Det är bara de att barn har typ alltid trots ålder å ska bara imte lyssna å skiter fullständigt i vad man säger. När melissa visade sån attityd å när hon framförallt började bli oerhört uppkäftig mot oss p andra vuxna så började vi ta bort värdefulla saker för henne så som tv me video eller hennes monster high docka. Då som först började hon förstå lite att hon kanske ska lyssna å göra som vi säger. Men man får stöndigt påminna henne. Likaså me städning av rum, gör hon be e inte efter man bett henne 10 gånger så gör vi de neb allt som liggrr på golvet säger vi att vi då ska slänga, de vill hon ju inte så dp7 börjar hon städa. Det är ett evigt kämpande att få sina barn att visa respekt p hänsyn. Men ja tror att om man bara e hård å bestämd så ska man väl ändå lyckas ngn gång :-)

2013-08-29 @ 08:44:14
Postat av: Anonym

Jag har ju en hel klass. Men jag kan säga att om jag låter elever/barn komma undan med dåligt beteende utan en konsekvent bestraffning så blir man överkörd som lärare sen. Samma saker händer för föräldrar.

Så för de flesta barnen funkar time out(kan ta några gånger innan den sätter sig). Jag sätter dem i andra änden av klassrummet (hemma kan det vara någonstans där man ser dem men de inte får vara med) om de lämnar platsen får jag gå tillbaka med dem. De får inte leka eller prata med de andra barnen. När de suttit en stund går jag fram till dem och frågar om de förstår varför de fick time out. Förstod de och säger förlåt för det hela får de gå till de andra barnen igen. Förstår de inte går jag igenom anledningen med dem ändå innan de får lova att itne göra om det och återvända till barnen.

Men kör den taktiken som funkar för dig, det viktigaste är att ni pratar ihop er så att barnen inte kan gå från en av er till en annan för att komma undan så sett.

2013-08-29 @ 19:25:51
Postat av: Anonym

En förälder kan köra med timeout om denne upplever att den metoden funkar för dem, många använder sig av denna metod med positiva resultat. Däremot får en lärare inte göra något som en elev kan uppleva/uppfatta som kränkande, vilket en elev säkert skulle känna vid en timeout där denne blir nonchalerad och ignorerad.

2013-08-29 @ 20:29:16
Postat av: Jossan

Det med att pojkar skulle stoja mer än flickor är bullshit, jag och Jenny höll på att slå ihjäl varandra näst intill var dag.
Min mamma sa alltid, hellre tio pojkar än två flickor :P

Och barnen lägger sig väl ganska mycket tidigare än er? Då har du väl ''egentid'' att ytnytja på kvällarna?

2013-08-30 @ 09:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0