första inlägget för i år.

Ja då får jag berätta om våran jul och nyår. 
 
Jul hade vi bara en unge hemma den ena  åkte till sin mamma och en valde att stanna hemma. 
Så vi firade med god frukost som jag hade ordnat på morgonen, sen öppnade vi var sitt första paket Linus fick då en Lego kartong som vi började bygga med en gång samtidigt som den goda kalkonen skötte sig själv i ugnen. Det var jättekul att för en gångs skull vara med hela familjen hela dagen istället för att stå i köket. 
När vi väl hade byggt klart öppnade vi ytterligare en paket var som åter var Lego till Linus och då byggde vi såklart ihop det med en gång också. 
När allt detta Lego var ihopbyggt så dukade jag upp fint i vardagsrummet och vi åt god mat och kollade film och käkade lite godis. 
Efter filmen öppnade vi resterande alla paket och jag är jättenöjd med alla mina paket. Mycket bra saker som jag har mycket bra användning av. nöjd nöjd. 
Även Ola blev nöjd och Linus likaså. Jag hade även köpt ett stort stort puzzel till hela familjen vilket vi nu pusslar ihop om kvällarna. Mycket kul. 
Sedan runt halv sex kom Olas familj på besök och spelade spel och skrattade och drack lite gott och bara myste liksom. Jättetrevligt och kul faktiskt. 
 
 
 
 
 
Sen kom nyår som vi firade med min goda vän Carina. Eller först jobbade jag. sen när jag kom hem började jag förbereda maten. Lagade god tre rätters mat till familjen och Carina och hennes dotter. Maten var riktigt omtyckt och god faktiskt både förrätten efterrätten och huvudrätten också. 
Sen satt vi egentligen mest och pratade spelade spel och väntade på att klockan ska slå tolv. Ha ha. Ola blev som vanligt som ett barn på 
julafton när han fick skjuta raketer. 
Vi skålade även allihopa i champagne och sen gick Carina och Louise hem. 
 
 
 
Jag är iaf väldigt nöjd med både julen och nyåret. 
 
Ytterligare en rolig sak som hänt är ju att jag har jobbat min sista dag och nu ska vara ledig i minst ett år och nu har jag även kunnat se att Nora rör sig där inne i magen. Jättemysigt att ligga och känna hur hon sparkar och se hur hon rör sig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0