underbar tid

Ja livet är verkligen underbart. Ola jobbar jag är hemma med barnen. Och vi passar på att njuta fullt ut av tiden tillsammans när Ola är ledig. 
 
Nora utvecklas för fullt och håller på att bli en stor flicka. Fan alltså snart fyra månader gammal. Jag trodde aldrig att det skulle gå så fort. Hon ler och skrattar och njuter av livet. Jim och Linus älskar henne och det gör Ola och jag med. Hon är ett sådant charmtroll så man kan ju inget annat. 
 
Måste också berätta om hur underbart det är att träffa Angelika alltså jag har väldigt få vänner kvar, men det finns dom som faktiskt visat sig vara dom bästa som jag kanske trodde inte var så tajta. Och ni vet ju vilka ni är, men iaf tillbaka till Angelika
Sist vi var där njöt vi iaf som vanligt jag var det med bara alla tre barnen eftersom Ola var på jobbet. Vi badade och gick på stan käkade gott. 
Vi har också passat på att spela minigolf ihop. Inte för jag älskar minigolf men barnen tycker ju det är superkul och dom banorna var lite annorlunda så det var ju roligt. Äventyrsbana. 
Iaf sist vi var där hände något jag fortfarande skrattar åt. Vi skulle käka glass, och barnen ville ha sås på sin glass. Angelika tryckte och tryckte men inget kom ut konstigt nog. 
Till slut tog jag över men denna jävla sås satt som limmat inne i den där jävla tuben. 
Det roliga var att jag precis säger att det blir väl en sådan där ketchupeffekt när hela tuben i princip exploderar. 
Jag känner hur chokladpåsen rinner ner för min rygg. 
Angelika vräker dessutom upp sig Lussan kolla inte bakåt. Det får ju dom flesta att tänka till. Men jag vänder mig om och ser eländet. Tuben som hade exploderat hade skvätt ner hela deras vägg. det är ju egentligen absolut inget roligt men fan vad vi skrattade alla fyra. Tänk er själva poff sa det och allt var på både mig och väggen. Ha ha ha. Roligt. 
 
Nu i lördags fyllde jag även år. Hade en underbar dag som firades med familjen. Och jag fick precis allt jag önskade mig och lite till. Roligt när folk känner en så väl så de vet vad man vill ha utan att man sagt något. Roligt. 
Det jag fick var bland annat te, en mortel, plankstekbrädor, en skinnjacka, en ljusstake och lite annat smått och gått. Riktigt underbar dag.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Misstänkte att de där inlägget skulle komma förr eller senare.... denna tub alltså... jag skrattar fortfarande åt de när jag tänker på det...
Fatta hur kul de var, för er som inte var med... de sa bara poff och sen flög de chokladsås överallt kändes de som, reagerade först bara att de kom på din tröja, men sen när jag kände att jag fick på min hand med då tittade jag upp bakom dig, och insåg att shit, vänd dig inte om vad du än gör, och du gör de och inser faran på väggen, men de var tur vi började torka väggen direkt så de inte fastnade, hade blivit dyrt för mig att tapetera om en hel vägg bara för att barnen ville ha lite chokladsås på sin glass...
Men fy tusan vad vi skrattade åt det...

Bara älskar att umgås med er, ni gör mina dagar så korta och roliga när ni hälsar på...
Har inte många kompisar heller, men ack så roligt jag har med er, hoppas vi fortsätter vara kompisar länge till...

Vill träffa er snart igen... saknar er...

2014-07-21 @ 22:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0