vilket skitsnack

Fick en anonym kommentar som lyder
 
Jim åkt till sin mamma och Linus Ola och jag njöt av en helg ensamma med Nora". Är inte det att säga njöt av att slippa jim en helg? Du har ju inte alltid skrivit snälla saker om den pojken innan han tycks mest, enligt vad jag läst här, vara ett problem för dig.
 
 För det första kan du inte läsa min blogg ordentligt och inte Heller känna mig. Jag älskar båda pojkarna oerhört mycket. Och det både säger och skriver jag. Dock så har Jim varit inne i en jobbig period. Han var rätt elak mot dom flesta i sin omgivning. Vilket kan bero på hans medicin i en blandning med förpuberteten. 
 
För det andra så är alla barn jobbiga någon gång. Jim är ibland sjukt jobbig och Linus är ibland sjukt jobbig och Nora kommer vara det ibland och jag har varit det ibland osv osv. Man kan inte alltid ha det toppen och bäddat med rosblad. Precis som uttrycket säger. Livets en dans på rosor ibland och det mjukvaran lnt och vackert men ibland träffas man på en och annan tagg.
 
För det tredje så njuter jag alltid att alla helger. Ibland njuter jag av att endast ha Jim hemma och bara vara med Jim och ibland njuter jag av att bara vara med Ola. Och ibland njuter jag av att vara med alla. Jag njuter alltid av situationen som den är. 
 
För det fjärde så är det mest fegt i mina ögon att inte skriva vem man är annars att man bara skriver massa skit utan namn.
 
 
Nu till förra helgen. 
Förra helgen åkte Jim till sin mamma igen på egen begäran åkte han en helg tidigare. Vilket var synd. Vi till och med bad han att stanna men han valde att byta. Så när vi väl berättade våra planer ångrade han sig. Dock fick han åka då eftersom alla redan var inställda på bytet. 
 
Men först firade vi midsommar med Carina och Louise. Körde tävlingar med barnen och lekte och käkade god mat och byggde upp studsmattan och käkade tårta. Jag hade även gjort slash till barnen. Synd med andra ord både för Louise och Linus men även för Jim bup Jim ville byta helg. Nu får han ju dessutom vänta fyra veckor innan han kan åka igen. Vilket såklart gäller Linus med. 
 
På lördagen åkte vi till high chapparall. Dessutom var också en upplevelse vi ville haft med Jim på. Men som sagt han var ju hos sin mamma. 
Jag tycker ju att det är superbra att Jim åker till sin mamma då han alltid varit den som inte åkt. Hur mycket jag än vill eller inte vill så kommer jag ju aldrig ersätta deras mamma liksom. 
Men vi såg iaf på massa shower och åkte båt och lekte och hade superkul. 
Tyvärr började det regna så vi åkte hem tidigare än tänkt men vi var ändå alla supernöjda med dagen. 
 
I helgen var alla barnen samlade igen. Vi åkte till Eksjö och köpte bil. Olas alfa har nämligen gett upp lite och därför så därför var vi tvungna att köpa en ny. En golf kombi variant. SKÖNT,
Efter det gjorde vi lite kul med barnen. Gick och bowlade och käkade god middag och hade det skönt och trevligt gick på stan. 
På kvällen hade mamma och dom besök från Tyskland och då hälsade jag på medans Ola och grabbarna hade grabbkväll. 
 
Sådär detta var allt från mig denna gång.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Du är en underbar bonus mamma! Folk är så jävla duktiga med o stå med pek pinnen o förstöra ens vardag med idiotiska kommentarer när de inte har en aning om saker o ting.
Fina era bröllops kort jag sett på fb :-) kram

Svar: Tack så jättemycket för den uppmuntrande kommentarenDet behövdes efter detta. Som sagt var jag lägger ner massa tid på pojkarna och familjen.
Det är liksom det viktigaste jag har.

Tack så mycket. Jag är supernöjd med hela bröllopet.
Kram
pieps

2014-06-29 @ 10:08:00
Postat av: Thess

Det märks tydligt hur mycket kärlek du har för alla i familjen. Den som skrev sådär till dig anonymt är inte värd att ödsla energi på efter som den inte ens verkar kunna stå för sin åsikt.

Precis som du själv skrev så här jag också läst att du njuter av helgerna och då inte bara ni vuxna. Vidare så vill och rekommenderas alla föräldrar att få lite kvalitetstid ensamma någon gång ibland.

Du vet det, fler vet det och jag vet det: det är långt ifrån alla som har någon som ger så mycket kärlek och anstränger sig för att de andra ska ha det bra.

Men vem vet den anonyme kanske hör till dom som blir provocerade av sånt gott uppförande?

Svar: M jag älskar min familj. Och det finns inte en enda förälder som inte klagar emellanåt. Alla måste ha egentid som du säger och dessutom har vi. Det är också viktigt att unna barnen en dag bara för sig själv. Alltså ett barn och föräldrarna. Brukar också se till att barnen får en egen dag med pappa ibland.
Jag älskar min familj men den där kommentaren drog verkligenner mig lite där.

Men får tänka på det du skrev istället. Kram
pieps

2014-06-29 @ 10:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0